HP och Hewlett Packard Enterprise premierar sina partners med Guldmyran

P1420300HP och Hewlett Packard Enterprise bjöd igår kväll in till Guldmyran, ett åtråvärt pris för att uppmärksamma sina mest framstående partners. Eventet bjöd på mingel, företagsnyheter, tillbakablickar och framtidsvisioner. Kvällen avslutades med galamiddag och prisutdelning i Berns Salonger.

Igår eftermiddag samlades partners och leverantörer i Musikaliska Akademin och i centrum för värdföretaget stod naturligtvis den genomgripande strukturförändringen i och med uppdelningen av HP respektive Hewlett Packard Enterprise. Fredrick Ericsson, Channel Manger på HPE, poängterade att man är mycket nöjd med delningen då varje bolag har styrkan att stå på egna ben och nu har fördelen av en smidigare och enklare struktur. Man kan lägga mer tid och engagemang i kunderna och hjälpa dem att leda i förändring och samtidigt bli bättre i kommunikationen med partners.

Utveckla IT-hjältar

Fredrick Ericsson lyfte fram några aspekter som är att vänta under 2016. Han menade att vi kommer se mer av ett brett tekniskt kunnande, innovationer, tjänsteleveranser och ett fokus på att skapa affärsnytta samt förändra sig efter marknaden och möta kundernas behov.

  • Vi ska inte kämpa emot den digitala affärsutvecklingen, vi ska omfamna den. Vi måste titta på våra kontaktytor, nämligen IT-cheferna. Vi ska hjälpa dem att blir IT-hjältar!

Under presentationerna framhöll man också vikten av kontakten med leverantörerna, som man hellre ser som samarbetspartners.

  • Vårt fokus är att arbeta så effektivt som möjligt och nå våra slutkunder. Tillsammans med er ser vi ljust på framtiden, betonade Stefan Bergdahl, VD på HPinc.

Skapa affärsnytta

Kjell Ahlzén, VD på Hewlett Packard Enterprise framhöll att arbetet handlar om att transformera kundernas affär eller samhällsnytta och göra det genom att förändra deras IT. Ett viktigt område är säkerheten där man måste bli vassare.

  • Enbart murar räcker inte, vi måste skriva säkrare koder från börjarn och lära oss titta på trafikmönster, menade Kjell Ahlzén. Vidare behöver vi ha förmågan att utnyttja den teknik som finns och skapa affärsnytta av befintlig information.

Hitta luckan och agera!

Innan nomineringarna tillkännagavs höll Frida Boisen, journalist, författare och sociala-medier konsult, ett engagerat och intresseväckande tal om trender och utveckling inom IT och sociala medier. Hon väckte frågor som ”vad är din värdegrund och hur förmedlar du den?” och ”Vad är kraften i en nyhet som blir viral?” Hon kastade även ut en direkt uppmaning till alla som ville fånga den: ”Hitta luckan, kom på det där som inte finns än och utveckla rätt produkt anpassad till användarnas behov! Men gör det fort innan någon annan hinner före!”

Atea tog hem fyra kategorier

Från Musikaliska Akademin övergick eventet i galamiddag och prisutdelning i anrika Berns Salonger. Guldmyran 2015 delades ut i tio kategorier och Atea utmärkte sig genom att plocka hem hela fyra och Advania stod för två av utmärkelserna.

  • För oss på HPI och HPE är Guldmyran otroligt viktig, prisutdelningen är en möjlighet för oss att uppmärksamma och visa vår uppskattning för våra samarbetspartners. Samtidigt får vi en bra kick off inför året som vi har framför oss, säger Carin Winberg, Channel Marketing Manager på HPI.

Samtliga kategorier med vinnare och motivering:

Guldmyran – Most Strategic Deal 2015

MostStrategicDeal_Atea
Vinnaren av Guldmyran – Most Strategic Deal 2015: Atea

Vad är en förlorad kund, om inte en ny möjlighet? Efter tre års hårt och målmedvetet arbete lyckas man på nytt få kundens förtroende att bygga helautomatiserade datacenter och utveckla kundens applikationsportfölj för att bli Cloud Native. Vi hyllar en fighter!

 

 

 

Client Solutions 2015

ClientSolutions_B2B
Vinnaren av Guldmyran – Client Solutions 2015: B2B IT-Partner

En fokuserad relationsbyggare som imponerar. Djup specialistkompetens inom Client Solutions, och förmågan att skapa värde hela vägen, gör både leverantör, kund och slutanvändare till vinnare. Vi kallar det en ”win-win-win-situation”.

 

 

 

Print Solutions 2015

PrintSolutions_Atea
Vinnaren av Guldmyran – Print Solutions 2015: Atea

En rikstäckande leverantör av printtjänster som vet hur man vänder på perspektiven. För det här gänget finns inga dolda utskriftskostnader. Allt grävs fram och redovisas, tydligt och ärligt. Så förflyttar man diskussionen från kostnaden för en maskin till värdet på en tjänst. Sedan är det bara att addera mervärden. Årets vinnare är alltid lika lösningsorienterad!

 

 

Services 2015

Services_Advania
Vinnaren av Guldmyran – Services 2015: Advania

Vår pristagare vet hur man driver och vidareutvecklar tjänsteaffären över tid. Nya datacenter-lösningar kräver högre servicenivåer och avancerade implementationstjänster. Den installerade basen genererar nya affärsmöjligheter när tjänstebehovet växer i takt med kundens affär. HPE och TS är stolta över detta mångåriga samarbete. Så ska en slipsten dras!

 

 

Personal Systems 2015

PersonalSystem_Dustin
Vinnaren av Guldmyran – Personal Systems 2015: Dustin

Vi hyllar en partner som lyckats skapa tillväxt i samtliga segment och kategorier trots en marknad i motvind. Ingen är så lyhörd för förändringar på marknaden och så snabb att hitta en lösning, ett nytt erbjudande eller varför inte, en helt ny säljkanal. Här är gänget som vet hur man går från ord till handling och förvandlar en offert till en affär!

 

 

Service Provider 2015

ServiceProvider_Advania
Vinnaren av Guldmyran – Service Provider 2015: Advania

Årets vinnare blir större, bättre och faktiskt lite vackrare för varje år. Konceptet är enkelt: Erbjud kunderna agil sourcing så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Verkligheten är betydligt mer komplex. En värld där behov och förväntningar från kunder och slutanvändare ständigt ökar. Vi stämmer in i kundernas hyllningskör!

 

 

Ink in the Office 2015

InkintheOffice_OfficeDepot
Vinnaren av Guldmyran – Ink in the Office 2015: Office Depot

Här är partnern som har gjort starkast avtryck 2015. Dessa målinriktade bläckfiskar gör affärer, oavsett om de simmar med- eller mot strömmen. Ni förstår och kan förmedla värdet på ny printteknologi. Ert engagemang bidrar till att kunderna älskar HP:s produkter. Ni har bevisat att bläcket är här för att stanna!

 

 

 

Converged Infrastructure 2015

ConvergedInfrastructure_Atea
Vinnaren av Guldmyran – Converged Infrastructure 2015: Atea

Vill man göra underverk för sina kunder måste man förstå deras utmaningar, drivkrafter och mål. Med djup kundinsikt, ledande spetskompetens och HPE:s konvergerande och hybrida datacenterlösningar har denne partner transformerat kundens utmaningar till en bra affär. Ett fantastiskt exempel på hur IT gör skillnad!

 

 

Growth 2015

Growth_Techster
Vinnaren av Guldmyran – Growth 2015: Techster

En ung utmanare med imponerande tillväxt. Vem som säljer mest idag kan vi mäta. Vem som säljer mest i morgon kan vi bara ana. Här ser vi passion, innovation, flexibilitet och nyfikenhet. Och här ser vi resultat. De kan vara en framtida storspelare. De är redan en härlig medspelare!

 

 

Partner of the Year 2015

PartnerOftheYear_Atea
Vinnaren av Guldmyran – Partner of the Year 2015: ATEA

Även om denne partner sett och hört det mesta finner vi dem ofta med örat mot rälsen. För de följer inte med i utvecklingen, de driver den. Årets vinnare lyckas vara både stora och nära, erfarna och nyfikna, breda och vassa. Hör jublet från skolorna i Småland till gruvorna i Norrbotten, vi är så stolta över att få bygga Sverige med IT tillsammans med er!

 

 

 

 

[slideshow_deploy id=’11179′]

 

 

Post Comment