Levels går in som delägare och digital partner i White Guide
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Levels går in som ny delägare och digital partner i White Guide

Levels går in som ny delägare och digital partner i White Guide

Publicerat av: Redaktionen

Levels – Nordens ledande Venture Studio och digital design- och teknikpartner till bland andra Vogue Scandinavia, Schibsted och Aller Media – går in som en av tre nya ägare till White Guide, den banbrytande gastronomiska guiden som har präglat den nordiska matvärlden med sitt oberoende, nyfikna och trovärdiga varumärke sedan 2005.

White Guide grundades med målet att inspirera och höja kvaliteten inom nordisk gastronomi och matkultur genom nyhetsbevakning, trendanalyser, guider och oberoende tester.

Nu tar White Guide nästa steg i utvecklingen med Levels som delägare och strategisk partner.

Den nya ägartrion bakom White Guide består av Peter Kjellberg, erfaren internationell affärsutvecklare med en imponerande bakgrund från företag som Cdon, Dometic, Thule, och Mercedes; Öjje Holt, serieentreprenör och grundare av det digitala livsstilsbolaget Acamp, medgrundare till Acast och tidigare bakgrund från Spotify, Microsoft och Apple; och Levels, där Per Spångberg, VD och grundare blir ordförande i bolaget.

— Vi har de senaste åren aktivt letat efter ett projekt baserat på ett spännande och starkt varumärke med tydlig position, där det också finns stor potential att skapa nya digitala intäkter. White Guide är det perfekta exemplet som under lång tid

har präglat nordisk gastronomi med sin nyfikenhet, trovärdighet och sitt varumärke. Vi ser därför betydande potential i utvecklingen av White Guides digitala närvaro och digitalt baserade affärer, säger Per Spångberg.

Levels går in som delägare och digital partner i White GuideLevels kommer att driva den digitala utvecklingen vad gäller teknik, design och tillväxt för White Guide med målet att skapa innovativa, relevanta och affärsmässiga lösningar för användare, gastronominäringen, recensenter och media. Med lång och djup erfarenhet av att bygga högkvalitativa digitala produkter inom många branscher, inte minst media, genom samarbeten med bland annat Schibsted, Svt, Bonnier och Aller Media, liksom Vogue Scandinavia, är Levels väl positionerade att ta White Guide till nya höjder.

Peter Kjellberg uttrycker stort förtroende för samarbetet; — Det känns helt avgörande att ha Levels med som strategisk partner, såväl när det gäller den digitala affären liksom utveckling och drift av den tekniska plattformen.

— Vårt delägande och det strategiska partnerskapet mellan Levels och White Guide innebär ett långsiktigt arbete med att förnya hela den underliggande teknikplattformen och skapa en roadmap som stöder och lägger grunden för digital innovation och affärsmässig expansion framåt, säger Linus Granborg, vVD och medgrundare till Levels och tidigare utvecklingschef på Schibsted.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00