Löfbergs väljer IFS Applications för att ge bättre marknadsledtid
Hem NYHETER Löfbergs väljer IFS Applications för att ge bättre marknadsledtid

Löfbergs väljer IFS Applications för att ge bättre marknadsledtid

Publicerat av: Redaktionen

Affärssystemlösningen från IFS ger Löfbergs möjligheten att effektivt hantera sin försörjningskedja genom hela företagets globala närvaro, vilket resulterar i bättre synlighet och ökad effektivitet samtidigt som det hjälper Löfbergs med dess hållbarhetsarbete.

Löfbergs väljer IFS Applications för att ge bättre marknadsledtid 2Idag tillkännager den globala affärssystemleverantören IFS, , att det svenska kafferosteriet Löfbergs har valt att implementera IFS Applications för att garantera en snabbare marknadsledtid för sina kaffeprodukter, tack vare en global försörjningskedja och förbättrad produktutveckling.

Efter en noggrann utvärderingsprocess har Löfbergs valt IFS Applications för att forma enhetliga nyckelprocesser inom företaget, vilket skapar en sammanslagen försörjningskedja genom hela företaget och ger ökad synlighet. IFS kommer att tillhandahålla en affärssystemlösning åt Löfbergs som även kommer innehålla stöd för prediktiv analys samt digitaliserad och automatiserad processhantering.

– Vi behövde en global affärssystemlösning med ett tydligt fokus på processtillverkning för matindustrin tillsammans med servicehantering. Med IFS kan vi integrera alla nyckelprocesser kopplade till produktutveckling och få en bättre översikt över alla våra produktionsanläggningar och operationer. Detta kommer förbättra vår marknadsledtid avsevärt för hela vårt utbud av högkvalitativa kaffeprodukter, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs.

IFS kommer att ersätta ett flertal äldre lösningar, bland annat från Microsoft och Infor. IFS Applications kommer stödja finans, produktion, försörjningskedja, inköp, produktutveckling, hållbarhetsarbete, kvalitetshantering och fältservice-funktioner. IFS affärssystemlösning kommer att vara en platform på vilken Löfbergs kan utveckla och dra nytta av digitalisering och automation för att kunna utveckla nya affärsmodeller. Implementeringen omfattar ungefär 250 användare i nio länder och på tre olika produktionsanläggningar förlagda i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Finland, Kanada, Estland, Lettland och Litauen.

– Vi är glada att Löfbergs valt vår lösning för att få bättre synlighet i sin affärsverksamhet. IFS Applications är det perfekta valet för företag inom matindustrin, tillverkning eller grossistbranschen och erbjuder industrispecifika funktioner och verklig insikt i såväl lokala som globala operationer, säger Glenn Arnesen, vd för IFS Scandinavia.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00