TCS lanserar banbrytande lösning med osynliga biljetter för resenärer och pendlare
Hem TEKNIK TCS lanserar banbrytande lösning med osynliga biljetter för resenärer och pendlare

TCS lanserar banbrytande lösning med osynliga biljetter för resenärer och pendlare

Publicerat av: Redaktionen

Tata Consultancy Services (TCS) meddelar lanseringen av företagets innovativa Invisible Tickets-lösning, framtagen i samarbete med ING Bank.

Lösningen har till syfte att hjälpa företag inom järnvägs- och kollektivtrafik världen över att förändra upplevelsen för pendlare och andra resenärer.

Invisible Tickets är en nästa generations biljett- och betalningslösning som gör att pendlare kan använda sin mobiltelefon för att kontaktlöst resa med vilket transportsätt som helst utan behov av något extra period- eller betalkort eller att behöva passera fysiska biljettspärrar. Plattformen använder i stället mobila sensorer och GPS för att automatiskt hantera användares resor i realtid. Vid ankomst till destinationen beräknar systemet kostnaden för hela resan och debiterar beloppet från det konto som användaren angivit.

Invisible Tickets bygger på egenutvecklad teknik för att upptäcka om användaren byter till andra transportsätt under resan. Detta gör det möjligt att samla olika transportsätt under en enhetlig mobilitetsplattform för att leverera en sömlös och friktionsfri upplevelse för resenärer. Plug-and-play-lösningen kan enkelt integreras med kollektivtrafikoperatörernas befintliga infrastruktur.

TCS lanserar banbrytande lösning med osynliga biljetter för resenärer och pendlareI sin roll som innovationspartner samarbetade TCS med ING för att utforma och utveckla Invisible Tickets för ING. Bland annat tog man hjälp av expertis från TCS Innovation Labs och COIN, vilket är TCS innovationsnätverk bestående av nystartade företag och akademiska partners, för att snabbt kunna experimentera och validera tekniken. ING och TCS genomförde ett framgångsrikt pilotprojekt med en av de största operatörerna av kollektivtrafik i Benelux. Efter det beslutade ING att det bästa sättet att skala lösningen var att låta TCS ta över ansvaret för den.

“TCS har genom att utnyttja sin digitala expertis och djupa kunskap över flera domäner fokuserat på innovation i skärningspunkten mellan branscher som kan förändra upplevelsen för konsumenter”, säger Hemakiran Gupta, chef för bank, finansiella tjänster och försäkring på TCS i Kontinentaleuropa. ”Invisible Tickets är ett bra exempel på det magiska som kan hända när två likasinnade organisationer och långvariga partners träffas för att tillsammans skapa nya innovativa lösningar. Vi är glada över att ta den här innovativa lösningen, byggd i samarbete med ING, till andra marknader och leverera samma friktionsfria upplevelse till pendlare över hela världen”.

”Efter att ha knoppat av Stemly, Pyctor, SparQ och Loan Optics från ING, har Invisible Tickets varit ytterligare en framgångssaga för ING”, säger Jeroen Plag, Global Head of Strategy & Innovation på ING. ”TCS är den perfekta partnern för att få ut Invisible Tickets på marknaden och för att få det implementerat till järnvägar och kollektivtrafikoperatörer över hela världen. Det gör resandet enkelt med en förbättrad kundupplevelse.”

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00