Volkswagen Group Sverige väljer Redpill Linpro
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Volkswagen Group Sverige i samarbete med Redpill Linpro

Volkswagen Group Sverige i samarbete med Redpill Linpro

Publicerat av: Redaktionen

Den digitala samhällsbyggaren Redpill Linpro har ingått ett samarbetsavtal med Volkswagen Group, Sveriges största bilimportör.

Redpill Linpro och bolagets customer experience- och integrationsteam ska samarbeta med Volkswagen Group Sverige i deras fortsatta arbete med att införa och bygga ut användningen av CRM-plattformen Salesforce och tillhörande integrationsplattform Mulesoft.

Volkswagen Group Sverige har använt Salesforce och Mulesoft i drygt 1,5 år, efter ett koncernbeslut att införa plattformarna globalt, med målet att skapa en starkare kundupplevelse och effektivare marknadsföring. I samband med att man nu går in i en ny fas med fokusering på att maximera värdet av den gjorda investeringen genomförde Volkswagen Group Sverige en upphandling av en ny konsultpartner där spetskompetens inom Salesforce och Mulesoft var viktiga parametrar tillsammans med lokal närvaro.

– I arbetet med att effektivisera och bredda användningen av CRM-systemet är det viktigt för oss att arbeta med en rådgivare som har spetskompetens inom både Salesforce och Mulesoft och som finns på plats lokalt i Sverige. Efter en gedigen utvärderingsprocess blev det tydligt att Redpill Linpro var den partner som bäst svarade upp mot våra krav och vi ser fram emot att samarbeta med deras kompetenta team, säger Jan Nordquist, CIO på Volkswagen Group Sverige AB.

Samarbetsavtalet mellan Volkswagen Group Sverige och Redpill Linpro är flerårigt och är ett av de mer omfattande för den digitala samhällsbyggaren. Att bistå kunder med djup teknisk kompetens samt rådgivning inom Salesforce är ett område som växer inom Redpill Linpro och där företaget jobbar målmedvetet med att erbjuda innovativa och robusta lösningar inom CRM-jättens hela ekosystem.

Volkswagen Group Sverige väljer Redpill Linpro– Volkswagen Group Sverige har kommit en bra bit på vägen i att bygga den digitala kundupplevelsen, inte minst genom bra systemstöd i botten. Tillsammans med Volkswagen Group Sverige ser vi nu fram emot att bygga vidare på detta arbete med extra fokus på innovativa lösningar kring data och integration, effektivisering och optimering av Salesforceplattformen, säger Erik Ivarsson, chef för Redpill Linpros affärsenhet som fokuserar på customer experience.

Om Volkswagen Group Sverige (VGS)

Volkswagen Group Sverige AB, med huvudkontor i Södertälje, är Sveriges största bilimportör och marknadsför bilar av märkena Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT/CUPRA, SKODA, Porsche och Volkswagen Transportbilar. Volkswagen Group Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Europas största biltillverkare Volkswagen AG, som sålde 8,3 miljoner bilar på världsmarknaderna under 2022.

Mer information finns på https://www.vwgroup.se/.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00