Elgiganten har slagit upp dörrarna till sitt nya moderniserade varuhus i Länna, Stockholm. Efter omfattande ombyggnationer och en övergång till nytt butikskoncept kan Elgiganten erbjuda kunderna ett betydligt bredare sortiment och ännu bättre service och kundupplevelse.
Det nya butikskonceptet innebär bland annat att produktkategorierna placerats med hänsyn till helhetslösningar och utvecklingen mot det digitala hemmet, vilket gör det enklare för kunderna att handla. Nu erbjuds också ett flexibelt kassaområde som innebär att kunderna får snabbare och mer personlig hjälp med betalning och uthämtning av sina produkter.
– Vi ser hela tiden över möjligheten att förenkla och förbättra kundupplevelsen i våra varuhus. Med det nya konceptvaruhuset kan vi erbjuda kunderna ett betydligt bredare sortiment att välja mellan, men också en ännu bättre service och shoppingupplevelse. Det har blivit enklare för kunderna att hitta rätt produkter, medan vi kan bli mer flexibla och styra bemanningen efter kundernas behov på ett smartare sätt. Vårt mål är att kunna erbjuda en ännu bättre service och kundupplevelse på alla plan, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
Butiksytan har utökats med 200 kvm vilket möjliggjort för ett bredare utbud inom populära kategorier som kök, gaming, telekommunikation och nya produktgrupper som smarta design-klockor från Michael Kors, Fossil och Armani.
Fysiska butiker viktiga för kunderna
Trots en stark digitalisering och frammarsch för e-handeln ser Elgiganten att de fysiska butikerna, fyller en väldigt viktig roll för kunderna.
– Vi erbjuder produkter som blir allt mer viktiga för kunderna, men också mer komplexa då de ska kopplas samman med flera andra produkter i utvecklingen mot det digitala hemmet. Många har ett behov av att rådgöra med en säljare innan köp och här har vi en otroligt viktig roll. Kunderna vill också klämma och känna och framför allt se produkterna innan de handlar. Designen på en produkt är otroligt viktig för kunderna idag. Allt sammantaget så fyller de fysiska varuhusen med bra service, kompetent personal och snabb tillgång till produkterna en väldigt viktig funktion för elektronikkunderna, säger Niclas Eriksson.