Dessutom görs populär servicelösning tillgänglig för hela företaget.
Freshworks som är en ledande global leverantör av lösningar för support, CRM, försäljning och kundtjänst tar nästa steg med mer avancerad användning av AI för kundkontakter.
Den 9 november presenteras inbyggda funktioner för AI-konversationer i molntjänsterna Freshchat, Freshdesk, Freshmarketer and Freshsales. Det sker på ett virtuellt event.
Att AI-funktionaliteten blir helt integrerad i de populära tjänsterna gör det enklare att dra nytta av den. I praktiken handlar det om smart automatisering. De största konkreta fördelarna är snabbare svarstider för kundtjänst och förbättrad produktivitet för medarbetare. Ett exempel på användning är förslag på svar att ge till kunder i Freshchat.
Sammantaget leder förbättringarna till fler och nöjdare kunder. Enligt en studie gjord av Aberdeen Strategy & Research åtnjuter företag som använder AI för kundkontakter en 3,5 gånger större ökning av kundnöjdhet, än företag som inte gör det.
Bland andra nyheter som presenteras märks förbättringar av bedömningar av leads och av hantering av kampanjer på sociala medier, samt integration med Slack and Microsoft Teams.
”Användning av konversations-AI för försäljning, marknadsföring och kundtjänst är nästa steg för företag som vill individanpassa kundupplevelser”, säger Prakash Ramamurthy, produktchef på Freshworks.
Enklare för alla avdelningar
Freshservice for Business Teams är ytterligare en nyhet som presenteras på eventet 9 november. Det är en anpassning av den tjänst som är populär för att hantera ärenden på IT-avdelningar, så att den kan användas av alla avdelningar på ett företag. Det underlättar arbetet för till exempel HR, fastighetsskötsel, jurister och ekonomer, som enklare kan säkra kontinuerliga leveranser av sina tjänster. Även nya funktioner som underlättar IT-drift släpps, som larm via WhatsApp, Microsoft Teams och mobilappen för Freshservice som finns på iOS och Android.
“En av de saker som jag gillar mest med Freshworks är att lösningarna är användarvänliga och flexibla lösningarna vilket påverkar vilken service vi kan erbjuda våra kunder”, säger Michael Hopkins, SVP of Sales and Service på Blue Nile. “De nya AI-baserade funktionerna gör det möjligt för oss att särskilja heta och kalla leads och ökar vår produktivitet. Det har verkligen varit en game changer för vår verksamhet.