Konsultjätten Cognizant och ServiceNow meddelar att företagen ingår ett strategiskt partnerskap kring AI-driven automation inom olika branscher.
Partnerskapet förväntas generera en kombinerad verksamhet på 1 miljard dollar för Cognizant och ServiceNow.
Cognizants affärsenhet ServiceNow Business Group kommer att hjälpa gemensamma kunder att hantera stigande kostnader, växande tekniska skulder och manuella processer genom att implementera AI. Därigenom ska man hjälpa till att driva förbättringar inom tre nyckelområden:
Operativ effektivitet – Omarbetade hanterade tjänster som förbättrar effektiviteten och främjar affärsstabilitet.
Förbättrad upplevelse – driven av Cognizant Neuro-sviten av AI-ledda plattformar för att skapa en enhetlig helhetsupplevelse.
Snabb innovation –Cognizants domän IP och ServiceNows industrilösningar ska möjliggöra snabbare innovation och time-to-market.
“Företag strävar efter att förbättra sin konkurrenskraft, optimera verksamheten och leverera bättre upplevelser, men står inför utmaningar kring plattformssilos och manuella arbetsflöden”, säger Ravi Kumar S, Cognizants VD. “Cognizant och ServiceNow är bra positionerade för att möta dessa utmaningar genom kombinationen av vår djupa branschexpertis, företagslösningar för AI och ServiceNows kraftfulla plattform, som levererar innovativa, kostnadseffektiva lösningar som ökar värdet av våra kunders produkter och tjänster till deras slutkunder.”
“Varje vd satsar på innovation. Vinnarna kommer att omfamna AI-ledd transformation för att effektivisera hur de gör affärer”, säger ServiceNows ordförande och vd Bill McDermott. “Genom att kombinera kraften i Cognizants lösningar och tjänster med den intelligenta plattformen för end-to-end digital transformation, kommer vi att påskynda automatiseringen för att lösa våra kunders tuffaste utmaningar. Det betyder att organisationer inom alla branscher kan hålla jämna steg i denna ständigt föränderliga miljö.”
Cognizants ServiceNow Business Group utökar den decennielånga relationen mellan företagen avsevärt, och kommer att lansera integrerade erbjudanden som är utformade för att lösa komplexa problem, automatisera verksamheter och förbättra medarbetar- och slutkundsupplevelser med AI.
Genom att integrera kraften i Now Platform och ServiceNows branschproduktlösningar med Cognizants domänexpertis och IP, kommer kunderna att få möjlighet att utnyttja data över hela företaget för att driva förbättrad verksamhetsdifferentiering, inklusive:
- Lyfta kunders och anställdas upplevelser över hela företaget genom generativ AI och hyperautomatisering av affärssystem.
- Leverera nästa generations tjänsteverksamhet genom molnobservation, AIOps och strategisk portföljhantering.
- Optimera arbetsflöden såsom introduktion, inloggningsuppgifter och kontrakts- och revisionshantering, för att effektivisera processer mellan företag och datautbyte i realtid.
- Förenkla kontaktcenterhanteringen för att skapa personligt engagemang och förbättra retentionen.
- Förbättra proaktivt underhåll och upphandling.
- Möjliggöra effektiva sätt att nå nollutsläpp genom ServiceNows ESG-lösning som hjälper företag att aktivera ESG-strategiprogram och Cognizants djupa IoT-expertis och kunskap om ESG-processer