Den här partnern var inte bara först i världen med att bli Advanced CX Specialized på gruppnivå, de var också första partner i Sverige som fick en Success-plan godkänd för det planerade livscykelarbetet med en kund.
Med samtliga säljare certifierade som Customer Success Manager Specialists, deras färdiga Customer Success-paket i olika nivåer och stöd från en unik serviceportal, guidar och stöttar de kunderna genom hela livscykeln.
Så lyder motiveringen när Conscia Sverige för andra året i rad vinner Ciscos pris för bästa kundupplevelse – Cisco Customer Experience Partner of the Year 2020, utdelat vid en virtuell ceremoni 2020-09-03.
– Vi är mycket glada över att få detta fina erkännande för det hårda arbete hela organisationen gjort. Med denna utmärkelse för andra året i rad är det tydligt att Cisco känner att slutkunderna får den bästa kundupplevelsen hos Conscia, säger Robert Gustafsson, VD på Conscia Sverige.
Conscia var Årets Cisco Enterprise Partner of the year 2017 och Cisco Partner of the year 2019 i Nordeuropa. Conscia Sverige var Årets kompetenspartner 2017 och Customer Experience Partner of the year 2018. (Utmärkelsen för 2019 senarelades till nu på grund av Covid).
Bland andra svenska partners som fick priser var Conscias kund Office Management som blev Cisco Collaboration Partner of the Year och Conscias leverantör Netgraph som blev Solution Partner of the Year. Cisco-collab partnern STV fick även Covid19-priset för sitt samarbete med Cisco för att låta de äldre i svenska äldrehem låna videokonferensutrustning från företagets svenska kontor.