Freshworks och Google kopplar ihop tjänster – förenklar för konsumenter
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Freshworks och Google kopplar nu ihop tjänster – förenklar för konsumenter

Freshworks och Google kopplar nu ihop tjänster – förenklar för konsumenter

Publicerat av: Redaktionen

Freshworks och Google presenterar ett samarbete som ska underlätta både för konsumenter och säljande företag.

Flera olika tjänster från Freshworks integreras med populära tjänster från Google. Resultatet blir enhetlig kommunikation, oberoende av vilka tjänster och kanaler som används.

Med ökad mobilitet och allt mer avancerade och varierade möjligheter att nå konsumenter krävs det integration mellan populära tjänster från olika företag. Det har Freshworks som är en ledande global leverantör av lösningar för support, CRM och kundtjänst tagit fasta på med en lansering av ett samarbete med Google.

Den möjlighet som erbjuds är att användare av Freshworks lösningar kan nå sina kunder direkt i Googles söktjänst och i Google Maps. Mer specifikt sköts integrationen med Google Business Messages. De Freshworkstjänster som kan integreras är Freshchat, Freshdesk Omnichannel och Freshsales Suite.

Freshworks och Google kopplar ihop tjänster – förenklar för konsumenterDet kundbehov som Freshworks och Google hoppas kunna tillfredsställa är helt enkelt snabbare svar från företag i de kanaler som kunderna själva använder. För att uttrycka det annorlunda: folk vill inte lägga tid på att söka efter information, de vill få den serverad.

Freshworks olika tjänster är integrerade med varandra på en gemensam plattform, med en gemensam databas. Det gör att kommunikationen med en konsument är enhetlig, oberoende av vilken Googletjänst konsumenten använder och av vilken Freshworkstjänst företaget som kommunicerar använder.

Kontentan är att konsumenten inte behöver hålla reda på olika sessioner.

– Konsumenter vill ha omedelbara svar i de kanaler som de själva använder. Vår integration med Google Business Messages möjliggör det, samtidigt som företagen får en enhetlig bild av sina kunder, säger Prakash Ramamurthy, produktchef på Freshworks.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00