HiQ vinner ramavtal med Statens Servicecenter.
Den sammanlagda avtalstiden uppgår maximalt till fyra år.
– Det är väldigt roligt att vi vinner detta ramavtal. Cyberhot är en stor del av dagens digitala samhälle, och att organisationer arbetar förebyggande är mycket viktigt. Här kan vi komma in och stötta våra kunder, vårt mål är inte enbart att hjälpa när incidenter har ägt rum, utan att förhindra att de ens förekommer från första början. Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom tech, och cybersäkerhet är en viktig del i det erbjudandet, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

HiQ vinner ramavtal med Statens Servicecenter
Syftet med upphandlingen är att säkerställa Statens Servicecenters behov gällande teknisk IT-säkerhetsgranskning (penetrationstest), IT-säkerhetsanalys av arkitektur och lösningsförslag samt forensisk analys. HiQ vinner nu ramavtalet med Statens Servicecenter.
HiQs cybersäkerhetsavdelning är en strategisk spjutspetspartner inom cybersäkerhet, vars expertis hjälper företag att hantera hot, erbjuder marknadsledande lösningar och hjälper att säkra kunders fortsatta digitaliseringsresa.
HiQ ligger i framkanten av cybersäkerhet och ger sina kunder ett helhetsperspektiv: allt från analys, strategi och styrning, till djupt försvar och efterlevnad.
Avtalet gäller ett år från datum för undertecknande. Den sammanlagda avtalstiden kommer maximalt uppgå till fyra år. Uppdraget är placerat i säkerhetsklass.