Infobaleen och Avensia inleder strategiskt partnerskap
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Infobaleen och Avensia inleder ett nytt strategiskt partnerskap

Infobaleen och Avensia inleder ett nytt strategiskt partnerskap

Publicerat av: Redaktionen

AI-plattformen Infobaleen och expertbolaget inom modern handel Avensia ska tillsammans hjälpa sina kunder att bli mer insiktsdrivna, skapa bättre kundupplevelser och att växa med lönsamhet.

Avensia har mer än 20 års erfarenhet av att skapa skräddarsydda strategier och den mest relevanta tekniken för e-handel, omnikanal, kundupplevelse och informationshantering.

Bolaget stöttar retailers och brands inom B2C och B2B i Europa, USA samt Asien och Stillahavsområdet. Nu har turen kommit till att på bred front använda AI i kundernas martech-stack och man har därför ingått ett nytt partnerskap med Infobaleen.

”Infobaleen använder AI för att samla in, visualisera och agera på stora mängder data, på ett nytt effektivare sätt som inte har varit möjligt tidigare. Nu får våra kunder ett enkelt och kostnadseffektivt verktyg för att hantera dataproblematiken och bli mer datadrivna i hela sin affär. Målet är att möjliggöra för våra kunder att skapa konkurrensfördelar genom sin data, att förstå kundernas beteenden och preferenser och att snabbt kunna fatta beslut kring såväl kommunikation, försäljning, inköp och produktutveckling med hjälp av AI. Vi har sett att Infobaleen ger en stor effektivitetsökning både vad det gäller intäkter och kostnader”, säger Jens Axelsson, Director of CX & Loyalty på Avensia.

Infobaleen och Avensia inleder strategiskt partnerskap”Ett nära samarbete med Avensia tycker vi är perfekt då de är en duktig konsultpartner som har en djup kompetens att hjälpa kunderna att bli mer datadrivna. Vår plattform gör exempelvis att man inte behöver ha stora interna data-science team, men man kan ändå ta del av de vassaste verktygen och den senaste utvecklingen inom effektivisering genom AI. Avensias kunskap behövs för att förändra företags arbetssätt – strategiskt och taktiskt, och för att man kanske inte vill eller kan ha heltidsanställda inom området”, säger Linda Hellström, VD på Infobaleen.

Infobaleen är en AI-plattform som fusionerar stora datamängder, analyserar och visualiserar dessa i ett och samma verktyg. Man kan sedan agera på data genom till exempel prediktiva försäljningsprognoser, segmenteringar eller personliga produktrekommendationer omnikanalt. Företaget grundades 2015 av bland annat Jakob Sjölander, Christian Persson och Martin Rosvall, professor i beräkningsfysik vid Umeå universitet och har idag fler än 40 kunder.

Avensia är ett globalt expertbolag inom modern handel, som hjälper B2C- och B2B-kunder att accelerera tillväxten och förbättra kundupplevelsen genom att leverera ledande handelslösningar, strategi och optimering.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00