Innan årsskiftet deltog KeyMan i Bisnodes och Veckans affärers enkätundersökning ”Vägen till framgång – En analys av Sveriges bäst presterande företag” där målgruppen bestod av Sveriges topp 2% mest framgångsrika företag.
Syftet med undersökningen var att svara på vad som gör vissa företag så framgångsrika. I undersökningen utkristalliserades 10 framgångsfaktorer som grupperades i fem kluster där varje enskilt kluster representerar en metod för att bedriva framgångsrika företag. I undersökningen kallas dem Relationsbyggarna, Strategerna, Säljarna, De affärsdrivna och Nytänkarna. För att vara fortsatt bäst i klassen och slå sina konkurrenter på fingrarna gäller det att förstå sina egna utmaningar och bli bättre på mer än sin egen kärnverksamhet. Rapporten bidrar till att skapa en större förståelse för företagets position och konkurrenternas framgångsfaktorer.
-Vi är givetvis oerhört stolta över att vara ett av företagen som får möjligheten att delta i den här undersökningen. Det visar att vi gör bra saker och arbetar i rätt riktning mot vårt mål att bli det naturliga valet av konsultmäklare säger Mats Mårtensson VD på KeyMan.