Överblick på djupet ska stärka nu användarupplevelsen
Hem LEVERANTÖRCISCO Överblick på djupet ska stärka nu användarupplevelsen

Överblick på djupet ska stärka nu användarupplevelsen

Publicerat av: Redaktionen

Cisco lanserar nya funktioner och integrationer som ska göra det lättare att snabbt och effektivt upptäcka och hantera nätverksproblem.

Observabilitet, att ha möjlighet att bedöma ett systems inte tillstånd för att snabbt kunna identifiera och agera på problem, blir en allt viktigare faktor för konkurrenskraft.

De digitala systemen som möjliggör observabilitet blir också snabbt allt mer kraftfulla, inte minst drivet av den snabba utvecklingen inom maskininlärning. Nu lanserar Cisco nya lösningar och integrationer för att stärka företagets tjänster för övervakning av applikations- och nätverksprestanda, AppDynamics och ThousandEyes.

Överblick på djupet ska stärka nu användarupplevelsenDen nya integrationen, som heter Customer Digital Experience Monitoring, tillför data i bägge riktningar och ger därför nya färdigheter och datakällor till tjänsterna. Målet med integrationen är att ytterligare korta tiden det tar att upptäcka felkällor och problem och ge ett bättre beslutunderlag för att snabbt hantera och lösa dem. Genom de nya sammanhangen blir det också möjligt att övervaka samspelet mellan nätverk och applikationer på ett mer effektivt sätt.

Integrationen bygger på OpenTelemetry, som består av ett brett utbud av open source-baserade verktyg, API:er och utvecklarkit. Lösningen finns tillgänglig omedelbart.

”Våra kunders uppdrag är att leverera de bästa möjliga digitala upplevelserna till sina verksamheter. Men samtidigt som digitala upplevelser blir enklare för konsumenter, blir de mer komplexa för företagen. Customer Digital Experience Monitoring sammanfogar våra marknadsledande lösningar för applikations- och nätverksövervakning så att kunder kan se tidigare dolda sidor av de olika sätt de är beroende av varandra”, säger Liz Centoni, Chief Strategy Officer på Cisco.

Den tredje hörnstenen i att skapa ett kraftfullt system för att hantera digitala upplevelser är förstås  användarna – att förstå hur de använder applikationer och nätverk, och kunna optimera det utifrån deras behov. I april offentliggjorde Cisco att man hade för avsikt att förvärva Smartlook, som är en marknadsledande tillverkare på området, och planerar att integrera företagets lösningar i det bredare observabilitetsverktyget.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00