Seavus, den internationella mjukvaruutvecklings- och konsultfirman, och Boost.ai, en ledande leverantör av konversations-AI till Fortune 1000-företag, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap för att leverera avancerade virtuella representanter till företag i Sverige.
Med över 20 års erfarenhet av att tillhandahålla nästa generations tekniklösningar till marknaden kommer Seavus att leverera boost.ai:s marknadsledande plattform för AI-konversationer för att möjliggöra för företag inom sektorerna finanstjänster, telekom och teknologi att börja automatisera kundtjänst, support och försäljning i stor skala.
Seavus är den föredragna leverantören för många ledande företag i Sverige, Europa och USA, inklusive Sunrise, GlobalStar, Tele2, Banka Intesa och Bosch, och tillhandahåller djup domänkunskap och expertis tillsammans med en förmåga att förstå kunders behov och leverera resultat.
“Boost.ai:s produkterbjudande är det mest avancerade på marknaden och låter företag få ett modernt gränssnitt via en välutvecklad konversations-AI med realtids assistans för slutkunder, partners och interna anställda. Erfarenheten och den bästa praxis de under årens lopp har tillgodogjort sig och integrerat i lösningen gör den snabbare att få ut på marknaden och att det finns återanvändningsbara modeller som är redo för specifika användningar, men även flexibilitet för anpassning och byggande av en ny specifik modell,” sade Toni Trpkovski, CTO, Seavus Skandinavien.
Boost-ai-plattformen använder självlärande AI för att snabbt utveckla och lansera virtuella representanter på bara några dagar, snarare än veckor eller månader. Konversationsbyggaren utan kod gör denna lösning enkel att hantera för icke-teknisk personal, medan avancerad NLU innebär att verksamheter kan dra nytta av den obegränsade skalbarheten, med en konsekvent andel lösta ärenden på över 90 %.
“Seavus meritlista och starka globala klient portfölj passar vår teknologi perfekt,” sade Henry Vaage Iversen, grundare och COO, boost.ai.
“Vi ser fram emot ett nära samarbete med deras team för att visa hur vår konversations-AI kan leverera konkreta affärsresultat för företag i Sverige, och upprepa den otroliga framgång vi har sett i Norge och andra europeiska marknader.”
Virtuella representanter som drivs av boost.ai-plattformen används av ledande aktörer, inklusive Nordea, Santander och Ageas, för att framgångsrikt automatisera tusentals interaktioner varje dag.