Hem NYHETER Sinch lanserar Conversation API – en tjänst som hjälper företag att enkelt kommunicera med sina kunder

Sinch lanserar Conversation API – en tjänst som hjälper företag att enkelt kommunicera med sina kunder

Publicerat av: Redaktionen

Sinch, en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, lanserar idag sin tjänst Conversation API, en robust omnikanalbaserad kommunikationsprodukt som gör det möjligt för företag och teknologiplattformar att enkelt och smidigt interagera med sina kunder varsomhelst i hela världen.

Sinch lanserar Conversation API – en tjänst som hjälper företag att enkelt kommunicera med sina kunder 2

Sinch lanserar Conversation API

Tjänsten ger företag stora affärsvärden så som ökat kundförvärv, bättre kundupplevelse och mindre kundbortfall.

Med Conversation API kan ett företag skapa innehållsrika konversationer med sina kunder via de vanligaste kommunikationsplattformarna, så som WhatsApp, Facebook Messenger, Viber, SMS, MMS och RCS. Integrering av Conversation API behöver bara göras en gång och sparar sen företaget och teknologipartnern både tid och pengar på att inte behöva hantera varje kanal separat. Med Conversation API blir det enkelt att hålla koll på olika regler och bestämmelser för sekretess och hantering av personuppgifter som gäller på de olika plattformarna och i olika länder.

Sinchs Conversation API integreras smidigt till alla teknologiplattformar och CRM-system. Det görs antingen via själva API:et eller eller via connectors till världens ledande CRM-plattformar inom marknadsföring, kundtjänst eller kundvård.

“Det största affärsvärdet med Sinch Conversation API ligger i företagets möjlighet att skapa personliga och intelligenta konversationer med kunden via de kanaler som kunderna själva använder mest. Vi lever i en tid av snabba förändringar och därför är Sinch Conversation API ”next-gen channel ready”. Företag kommer automatiskt att ha tillgång till den senaste utvecklingen genom API:n när de expanderar sin kundbas globalt.”, säger Vikram Khandpur, global produktchef på Sinch.

Sinch Conversation API gör att företag kan komma närmare sina kunder genom branschledande intelligens via meddelandedirigering, omkodning och konversationsbaserad AI samt personalisering som görs genom en kontaktprofil, kontexten för konversationen och innehållsrik media.

Sinch hanterar kundupplevelsen för 8 av de 10 största teknikföretagen samt för tusentals andra företag och teknologipartners kommunikation med kunder lokalt och globalt.

“Det viktigaste inom kundkommunikation är att kunna skapa meningsfulla och effektiva konversationer med kunden så att man som företag kan nå sina mål. En pålitlig och produktiv konversation leder till bättre kundnöjdhet, snabbare svarstider, ökad lojalitet till varumärken och mindre jobb för kunden. Här kommer konversationsbaserad AI att spela en avgörande roll.”, säger Ritu Jyoti, IDC vice programchef.

Nästa generations meddelanden har stora fördelar över andra kanaler och mobila applikationer.

Chatapplikationer och kanaler som WhatsApp, Facebook Messaging och RCS har en 98 procent öppningsfrekvens jämfört med en genomsnittlig öppningsfrekvens för e-post på 24,79 procent.

Sådana kanaler möjliggör innehållsrika konversationer mellan företag och kund. Därför erbjuder Sinch automatisering av tvåvägskonversationer via dess ledande chatbotteknologi, Chatlayer.ai. Sinch har även hanteringstjänster för kunder som vill ha ännu mer hjälp att fullt utnyttja potentialen och maximera kundengagemang via mobila kanaler.

Affärsnyttan med konversationsbaserade meddelanden är tydlig. Företag har till exempel ökat sin konverteringsandel (CR) från 30 procent till 50 procent jämfört med kommunikation via e-post eller vanliga SMS-kampanjer. Många har även kunnat sänka sina kostnader rejält genom att flytta konversationer från röst, webchat och appar till chatmeddelanden, ett mer kostnadseffektivt alternativ som når fler och ger en bättre kundupplevelse. Den ledande matleverantören iFood har nått en konverteringsandel på 71 procent och minskat sina förvärvskostnader med 80 procent för nya restauranger genom chatmeddelanden via WhatsApp.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00