I förra veckan samlade EMC kunder och partner i Stockholm för en kombinerad konferens och mingel-träff. Det var det tredje och sista stoppet på den årliga miniturnén – men i år med en liten twist. Marknadschefen Jan Hesselberg förklarar.
– I år genomförde vi vår ”EMC Partner- och sommarupdate” i ett paket med vår ”lastbilsturné” som rullat i Europa med vår EMC-brandade lastbil under namnet ”Redefine IT Tour”. Den hade rullat genom ett 20-tal städer innan den anlände Malmö 3 juni, sedan Göteborg 8 juni och Stockholm i torsdags 11 juni.
– Vi har årligen en tradition av att samla våra kunder och partners för en sommarupdate i alla tre städer och där vi presenterar nyheter från vårens stora konferens, EMC World, som i år rullade i början av maj i Las Vegas, och där vi hade 14.000 deltagare på plats varav ett 100-tal svenska kunder och partners.
Hur många partner och kunder samlade ni i Stockholm?
– I Stockholm samlade vi under eftermiddagen 75 partner i lastbilen som stod ute vid Sjöhistoriska muséet. Samtidigt, vid Gåshaga på Lidingö, hade vi ett 100-tal kunder för motsvarande update.
På kvällen samlades alla – såväl kunder som partners – för ett avslutande sommarmingel på Strömterrassen.
– Det var gott om folk hela kvällen och vi hade ett jämnt flöde med tillströmmande och därmed ett 150-tal vänner på plats hela tiden i den sommarvarma kvällen, där vi alla hade möjlighet att mingla, diskuterar, utbyta erfarenheter och önska varandra en skön sommar och semester.
[slideshow_deploy id=’7151′]