Circle K, en del av Global Fortune 500-återförsäljaren Alimentation Couche-Tard, väljer Artificial Solutions plattform för konversationell AI för att stödja kundtjänst på flera kanaler och på flera språk.
Artificial Solutions, en ledande specialist inom Conversational AI för stora organisationer, meddelade idag att Circle K har förnyat sitt avtal för Conversational AI på den prisbelönta Teneo-plattformen, för att fortsätta stödja kunder och anställda i sina butiker i USA och Skandinavien.
Conversational AI används av Circle K för att förbättra kundtjänsten genom tre lösningar i Nordamerika och Europa:
• Kay, Circle Ks chatbot på webben, en ”one stop shop” för att hitta närmaste butik, erbjudanden och rewards
• Cirkel K US-app för biltvätt
• Voicebot för nordamerikanska bensinstationer, som hanterar förfrågningar om leveranstider för bränsle
”Conversational AI gör det möjligt för oss att göra våra kunders liv lite enklare varje dag genom att tillgodose deras behov mer effektivt. Att arbeta med Artificial Solutions har gett betydande fördelar. Teneo har låtit vårt interna AI-team för Conversational AI att bygga lösningar snabbare, så att vi kan fortsätta fokusera på att leverera exceptionella kundupplevelser ”, säger Edgars Ozolnieks, Senior Manager – Digital Customer Service Solutions på Circle K.
För implementeringen utnyttjar Circle K Teneos unika lokaliseringsfunktion ”Master-Local”. Huvudlösningen byggdes på engelska och exporterades sedan till svenska, danska och norska lösningar, vilka återanvände 80% av den ursprungliga lösningen.
Circle K är en av de ledande närbutikskedjorna i världen och detta partnerskap med en sådan aktör är en viktig validering av vår teknik, säger Per Ottosson, VD på Artificial Solutions.