Aston Martin Aramco Cognizant Formula One tillkännager ServiceNow som sin officiella plattformspartner

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One tillkännager ServiceNow som sin officiella plattformspartner

Publicerat av: Redaktionen

På dagens marknad väljer många organisationer att rikta sina digitala investeringar till strategiska plattformar som ger snabb värdeökning.

Med målet att bli den mest innovativa racingorganisationen har Aston Martin Formula One Team valt att ingå partnerskap med ServiceNow.

Målet är att koppla samman människor, processer, data och enheter genom ServiceNows intelligenta plattform och på så vis kunna arbeta operativt och automatisera på högsta nivå.

Aston Martin Formula One Team bygger, testar och förbättrar sina bilar och logistik för tävlingsdagen på det nyligen byggda toppmoderna AMR Technology Campus i Silverstone, Storbritannien. ServiceNow kommer att implementera sina tjänster och teknologier genom organisationen för att öka effektiviteten för de anställda.

“ServiceNow-plattformen hjälper organisationer att förändra sättet de jobbar på i grunden. Genom att kombinera verktyg, tjänster och data på en enda plattform kan Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team fatta snabbare beslut och öka effektiviteten. Vi är glada att få vara “teamet bakom Aston Martin Formula One- Teamet” i deras strävan mot att vara ett av de mest teknologiskt innovativa idrottslagen både på och utanför banan”, säger Paul Smith, Chief Commercial Officer på ServiceNow.

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One tillkännager ServiceNow som sin officiella plattformspartner“Vi är väldigt glada över att välkomna ServiceNow till vårt team och vi ser fram emot möjligheten att använda ServiceNows förmågor inom IT och att integrera ServiceNow- plattformen i hela vår verksamhet. Det finns flera fantastiska möjligheter att visa de två globala varumärkena tillsammans allteftersom vårt partnerskap utkristalliserar sig ytterligare under Formel 1-säsongen 2024″, säger Jefferson Slack, Managing Director, Commercial and Marketing på Aston Martin Formula One Team.

Några effekter av implementeringen av ServiceNows automatiseringsfunktioner:

  • Effektiviteten i hanteringen av Aston Martin Formula One-teamets IT- och facilitetsförfrågningar optimeras. Teamet kan snabbt lösa problem som hälso- och säkerhetsincidenter samt utrustningsfel, vilket frigör tid för att fokusera på att utveckla de mest avancerade F1-bilarna.
  • En integrerad plattform effektiviserar anställdas upplevelser, underlättar onboarding och möjliggör självbetjäning över avdelningar. Med en mobilapp kan anställda göra förfrågningar var de än
  • ServiceNows visualisering av datainsikter förbättrar rapportering och dashboards, vilket gör det möjligt att fatta snabbare beslut genom att identifiera trender och prioritera supportinitiativ. Syftet är att maximera effektiviteten och säkerställa överensstämmelse med regelverk som kostnadsrapporteringstak inom

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00