Den digitala marknadsföringsbyrån Bluebird Media har haft en stark tillväxt i Sverige och Finland på kort tid.
För att leva upp till löftet att vara en nordisk partner för sina kunder, öppnar nu byrån upp sitt första kontor i Norge.
Expansionen leds av Erik Thorsen som lämnar Reprise Digital för att ansluta till Bluebirds framgångsresa.
Bluebirds sätt att arbeta har visat sig framgångsrik när det gäller strategier och tillvägagångssätt inom digital marknadsföring, något som de nu gärna vill implementera på den norska marknaden. Satsningen leds av Erik Thorsen, tidigare Head of Reprise på Reprise Digital Norge, en avdelning som han var med och startade.
– Jag har jobbat i 10 år på en traditionell mediebyrå och har lärt mig mycket om branschen. Den kunskapen tar jag med mig till Bluebird. Bluebird har mycket spännande visioner och ett fokus på digital + tech som jag anser som viktig och riktig framöver. I Sverige och Finland har de visat att de är bäst i klassen, och nu blir mitt jobb att föra över detta till Norge och skapa den bästa digitala/performance byrå för våra kunder och medarbetare!
Bluebirds kundbas har ett starkt fäste i Norden såsom Nordic Choice Hotels, KICKS, Byggmax och Kitchentime, så initiativet att öppna upp i Norge kändes som ett naturligt steg. Målet är att bli den självklara nordiska partnern för företag som vill växa digitalt.
– Med en lokal närvaro kan vi hjälpa våra nordiska kunder på bästa sätt. Efter en lång rekryteringsprocess har vi nu landat i helt rätt person, vi är väldigt glada att Erik valde oss, säger Magnus Dahlquist, CEO & partner, Bluebird Media.
Bluebirds första kontor i Norge öppnar upp dörrarna i Oslo den 1 augusti, och har ett komplett erbjudande från dag ett. Med kontor i tre länder är fördelarna många. Bluebird delar talangpool och samarbetar även över landsgränserna. Knowledge sharing är starkt rotat i organisationen.