Box i London: vi kan hjälpa kunder upptäcka data de redan har!

Box i London: vi kan hjälpa kunder upptäcka data de redan har!

Publicerat av: Redaktionen

VDn Aaron Levie vill att traditionell datalagring ska kunna fungera i samma system som samarbetsverktygen.

-Vi är bara i början av den här resan, säger Aaron Levie som är VD på Box. Vi kan hjälpa våra kunder att bättre förstå vilken data de Box i London: vi kan hjälpa kunder upptäcka data de redan har!
faktiskt har. Man kan lägga till mer intelligens till innehåll (“apply intelligence to content”).

-Jag vet inte om någon använder Google Photos här inne, fortsätter Aaron på den presskonferens som hölls vid lunchtid som en del av konferensen Box World Tour i London nyligen. Den har ganska fantastiska funktioner för att känna igen objekt och bilder. De flesta företag har inte den typen av teknologi för att bearbeta sin data men det finns redan flera olika tekniker för att kunna göra bättre sökningar. (Google Photos finns tillgänglig för utvecklare som API.)

Användaren bör förstå och förutse hur innehåll presenteras

En annan sak är hur man visar för kunden att de kan jobba med information som de kanske inte ens riktigt vet att de har. Det finns upptäckter att göra. Det handlar heller inte bara om att hitta data utan också om att få den serverad på ett sätt som går att förstå och förutse.

IT-Kanalen var med på konferensen där Box framhöll att de redan har många kunder världen över och att många är bland de största bolagen i världen. Man var därför glada att på konferensen kunna tillkännage ett helt nytt samarbete med BT som kan betyda att även mindre företag får en bättre möjlighet att använda Box. Box och BT ska sälja Box produkter tillsammans och man ska etablera en uppkoppling i molnet. (www.bt.com). Steve Master som är global vice VD för kundinnovation på BT var med på scenen på eventet.

Vidare intressant är kanske att vi vid presskonferensen fick möjlighet att höra vad Aaron har för tankar om jämförelser av egna Box lösningar med dem från konkurrenten Oracle. IT-Kanalens reporter återkommer till det nedan.

Låt oss först sammanfatta lite av budskapet på konferensen. Box talar mer om att en del kunder kommit bra igång med de första stegen i utvecklingen när det gäller att använda Box och molnet, mer så än på samma konferens för ett år sedan. Annars var budskapet ungefär samma: Framtiden är digital och i molnet, vidhåller Box VD. Det må vara att vi inte nått så långt i utvecklingen ännu men det märks allt tydligare att de funktioner som tillkommer när man lagrar i molnet kommer att vara avgörande för ett företags konkurrenskraft i framtiden. Hittills spenderar företag betydligt större summor på traditionell lagring. Så ser det ut idag. Samtidigt har alltså molnet fördelar som gör att det blir allt vanligare med datalagring i molnet. Företag kan till exempel korta cyklerna för innovation om de samarbetar i molnet och bryter ner silos så att fler medarbetare har tillgång till mer av ett företags data.

Välkomnar konkurrenter

På presskonferensen ombads Aaron att jämföra Box erbjudande med ett från Oracle – Oracle Cloud (enligt Oracles webbsida till för att stärka företagets flexibilitet, sänka kostnaderna och reducera IT-komplexiteten). Så fort man kommer igång på riktigt med Salesforce eller med uppkopplade enheter så upptäcker man fördelar med att ha bästa möjliga lösning, säger Aaron. De flesta CIO:er, eller åtminstone de som fortfarande har ansvar för IT, förstår att den vanliga metoden att bara köpa produkter från en eller två leverantörer är det som inneburit att det varit så lite innovation inom företagsteknik under så lång tid. Vi vill faktiskt att marknadskrafterna får spelrum, säger Aaron.

Vad har då Box som Oracle inte har? I det sammanhanget resonerar Aaron om att mycket traditionellt arbete med information handlar om att registrera data i formulär – men säger att det går att utveckla andra former. Box ser stora möjligheter vad gäller innehåll (content) där man både kan bevara formulären och hantera data på nya sätt, exempelvis hitta lättare sätt att dela information och samarbeta – eller anteckna. Det går att jobba med ostrukturerad information. Det kan handla om använda maskininlärning och AI. Faktum är att man kan ha den struktur som man får när man använder formulär och samtidigt jobba med ostrukturerad information. Tydligt strukturerad data och ostrukturerad data bör finnas i samma system, menar han, eftersom innehåll kan ha den ena eller andra formen och ändra form och man kan inte förutse var man kommer att hitta den data som man just då behöver. Man vill inte ha system som inte förstår varann när man ska samarbeta.

Agil utveckling

-Vi tror alltså på en fusion mellan databaser (systems of record) och samarbetsverktyg, säger Aaron. Den digitala modellen hämtar kraft ur det faktum att vi måste få lättare att arbeta snabbt och lätt.

Universitet bland kunderna

En av kunderna som var med på konferensen var Simon Harrison som är CIO på Kingston University London. Han berättade att Box hjälper dem att anpassa sig och genomgå det förändringsarbete som behövs för att hänga med i samhället. De har skapat teknologi som betyder att deras studenter kan använda alla de verktyg som behövs och nå dem var de än befinner sig i världen. Att säga till läraren att man inte fått reda på vad man hade i uppgift fungerar inte längre som ursäkt, säger Simon och fick åhörarna att skratta. Man kan till och med använda systemet för att ge prov och studenterna kan studera var de vill. På det viset blir universitetet mer produktivt.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00