Check Point, som nyligen tecknat avtal med SEC Datacom i Sverige, lanserar nytt partnerprogram. ”Vårt mål är att göra våra partner mer välkända och framgångsrika”, säger sverigechefen Lars Berggren.
Utan att känna till innehållet i detalj vet vi att Check Points nya partnerprogram Stars Program tar ledningen på en punkt: namnet. Vem vill inte vara med i ett program som direkt ger medlemmarna stjärnstatus?
Mer kunskap och snabbare affärer
Nå, det är knappast något Idol-inspirerat försök att ställa partner mot varandra för att hitta framtidens stjärnor. Vad det handlar om är det förväntade: att höja kunskapsnivån hos partner, att förenkla sätten att göra affärer med Check Point, snabba upp försäljningsprocessen och optimera förutsättningarna för partner att skapa närmare kundrelationer och en högre lönsamhet.
Så står det i pressmeddelandet. Vi kunde varken nå Norden-chefen Örjan Westman eller Sverige-chefen Lars Berggren för en kommentar.
– Vårt mål med Stars Program är att göra Check Points partner mer välkända, framgångsrika och lönsamma och vi vill att våra partner ska vara en integrerad del av Check Point-teamet, säger Lars Berggren i pressmeddelandet.