EET Europarts förvärvar Wiktors AV-line och siktar på att bli störst, bäst och möjligen vackrast av AV-distar.

Om fem år ska EET Europarts vara bäst på AV och digital skyltning, förklarar man i ett pressmeddelande idag. Och vägen dit ska bland annat gå via flera förvärv. Idag meddelar bolaget sitt första bolagsköp inom ramen för satsningen: Wiktors AV-line, som funnits i över 50 år. Svenske Europarts-vd:n Stefan Nilsson kommenterar:

– Förvärvet av Wiktors AV-Line AB är startskottet för en paneuropeisk satsning på AV och digital signage. Fler förvärv inom Pro AV & Digital Signage kommer och parallellt stärker vi affärsområdet genom att rekrytera några av branschens mest begåvade säljare och produktpersoner.

Wiktors AV-Line har 17 anställda i Sverige. Bolagets vd Peter Bohmelin ser enligt en kommentar fram emot att få kliva ut på den europeiska scenen.

– Det är fantastiskt att Wiktors styrka på den svenska marknaden nu verkligen kan föras in i bilden i en större europeisk skala.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>