Snowflake Computing, den enda data warehouse-lösningen byggd för molnet, meddelar att den brittiska onlinespelsleverantören iSoftBet har börjat använda sig av Snowflakes molnbyggda data warehouse-lösning för att bli mer datadrivna som en del av sin digitala transformationsstrategi.
Med detta tillvägagångssätt kan företaget få en bättre inblick i sin spelportfölj och sina målgrupper, vilket gör det möjligt för företaget att starta nya funktionaliteter, som t ex resultattavlor i realtid, spelinsikter och löpande kundanpassade marknadsföringskampanjer.
iSoftBet, med huvudkontor i London, lanserades 2010 och är en av världens största online- och mobilspelsleverantörer, med över 2 600 spel på sin plattform. För att maximera värdet av de data som genereras har iSoftBet lanserat en ny transformationsstrategi för data och analyser, genom att adoptera Snowflakes molnbyggda data warehouse-lösning och addera en ny funktion som erbjuder datavisualiserings- och analysmöjligheter.
– Snowflakes molnbyggda arkitektur och skalbarhet gör det möjligt för oss att snabbare nå ut marknaden, så detta var den perfekta lösningen för våra data warehousing-behov. På bara kort tid har vi kunnat migrera våra befintliga data till Snowflake och alltid ha dessa nära till hands, säger Andrew Bonnici ,Head of Data & Analytics, iSoftBet.
– Onlinespel har blivit en jätteindustri, med en marknad som förväntas växa till 59,79 miljarder dollar till år 2020, säger Thibaut Ceyrolle, Snowflake General VP of EMEA. Genom att investera i resurser för att kunna analysera data, kan framför allt onlinespelsföretagen få en bättre förståelse för sina kunder och ytterligare utveckla sina tjänster. Genom att använda Snowflake kan iSoftBet snabbt gynnas av att ha ett mer datadrivet tillvägagångssätt.