Nordlo är återigen ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning.
Nordlo tar topp 5-placering i tre av fyra kategorier.
– Vi arbetar hela tiden med målsättningen att ha Sveriges nöjdaste kunder, så det är mycket glädjande att vi får detta fina omdöme av kunderna, särskilt med tanke på att det är tionde året i rad, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.
Radars rapport Leverantörskvalitet 2022 är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet och kundvärde. Nordlo placerar sig på topp 5 i årets undersökning i kategorierna Användarnära IT, Infrastruktur & Drift och Konsulttjänster.
– Vår strategi att ha en lokal närvaro fungerar och leder till att våra kunder både har ett stort förtroende för oss och är nöjda med våra tjänster. Vi kommer fortsätta arbeta för att bibehålla den höga kundnöjdheten och förhoppningsvis vara med i toppen även nästa år, säger Fredrik Almén.
Radar genomför varje år en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer.
– Resultatet i Radar Leverantörskvalitet 2022 visar att tydlighet i kompetens och erbjudande värderas allt högre och när partnerskap och värde hamnar i fokus så sker det stora förändringar i relationen mellan kund och leverantör. Följsamhet, förståelse och närhet till kund har premierats under 2022, säger Hans Werner, vd Radar.