Panasonic smörjer partnernätverket med portal

Panasonic-partner? Då ska det just ha blivit enklare att hitta rätt information och få stöd av leverantören. De har nämligen precis lanserat en portal där dylikt samlas och görs lättillgängligt. 

Torbjörn Mähler, Panasonic
Torbjörn Mähler, nordisk marknadschef hos Panasonic.

Portalen är skapad för Panasonic affärsområde Visual Systems & Communication i första hand, men kommer att utökas till andra affärsområden senare. Syftet med den är helt enkelt att underlätta för distributörer och återförsäljare att få tag i rätt information, så att de i sin tur kan ge bättre service och skapa mer attraktiva erbjudanden för sina kunder. Enligt ett pressmeddelande innehåller portalen “produktinformationen, försäljningsnyheter, utbildningsprogram och andra affärsfördelar”.

– Partnerportalen handlar om at­­t föra samman Panasonic, våra partners och slutanvändare. Våra partners kommer att ha tillgång till en stor mängd information och verktyg i portalen för att maximera sin potentiella försäljning och samtidigt förse våra gemensamma kunder med den bästa möjliga servicen, säger Panasonics nordiska marknadschef Torbjörn Mähler.

Post Comment