IFS meddelar idag att Polygon International, europaledande inom förebyggande av och service vid vattenskador, fukt- och miljöproblem i byggnader, valt att uppgradera sitt affärssystem till IFS Cloud.
Detta som en del i arbetet med att digitalisera verksamheten och skala upp sin teknikplattform för att stötta stundande tillväxtplaner.
Polygon behövde ett affärssystem som ger flexibilitet att snabbt kunna reagera på marknadsmöjligheter och kunders förändrade behov. Detta ledde till valet av IFS Cloud, inklusive migration, och utökar Polygons och IFS samarbete.
– Vi ville ha en lösning som kan ge oss rätt information i realtid för att snabbt kunna förvärva och integrera nya företag och skala upp vår verksamhet i nya länder, säger Christian Wächter, Chief Operating Officer på Polygon. Vi behöver samtidigt en säker och agil plattform där vi snabbt kan komma i kontakt med kunder när de behöver oss för att leverera service och minska deras kostnader. Två krav som IFS Cloud utmärkt svarade upp till.
Service är viktigt för Polygon, och med IFS Clouds Field Service Management kommer Polygons underhållstekniker på fältet att få tillgång till all nödvändiga kunddata och kunna göra rapporter direkt på plats utan att behöva tillbaka till kontoret. Programvaran för mobil fälttjänst ger samtidigt uppkoppling i realtid mellan direktanslutna smarta enheter och Polygons företagsservrar
– Polygon har mycket ambitiösa tillväxtplaner men de är också proaktiva, säger Ann-Kristin Sander, Nordenchef på IFS. De vet att tillväxt i hög takt kräver att rätt teknisk plattform och infrastruktur finns på plats för att verksamheten ska kunna skalas. Det är vi glada att nu få tillhandahålla med IFS Cloud.
När implementeringen är klar kommer IFS Cloud ha över 4000 användare hos Polygon, i 16 länder.