ServiceNow introducerar nu ny chattbot baserad på generativ AI – hjälper kunder att maximera sin “Return On Intelligence”
Hem NYHETERAI ServiceNow introducerar en ny chattbot baserad på generativ AI – hjälper kunder att maximera sin “Return On Intelligence”

ServiceNow introducerar en ny chattbot baserad på generativ AI – hjälper kunder att maximera sin “Return On Intelligence”

Publicerat av: Redaktionen

 ServiceNow tillkännager nu sin senaste generativa AI-lösning, Now Assist for Virtual Agent, utformad för att skapa verkliga konversationsupplevelser för mer intelligent självbetjäning.

Lösningen bygger på ServiceNows strategi att bädda in AI i hela Now-plattformen efter det senaste partnerskapet med NVIDIA, så att kunder enkelt kan utnyttja intelligens i stor skala och både förenkla och optimera digitala arbetsflöden.

”Vi bygger in generativ AI i vår plattform så att kunderna kan maximera sin ROI: ’return on

intelligence’. Det här handlar om genomtänkt saminnovation och högt förtroende, medan vi hittar balansen mellan maskinhastighet och mänskligt omdöme. Tack vare våra strategiska

partnerskap med NVIDIA och Microsoft skapar vi smartare, helautomatiska arbetsflöden.”, säger Bill McDermott, VD ServiceNow.

Virtual Agent, ServiceNows befintliga chattbot, använder redan intelligens för att bemöta användarfrågor med kunskapsbaserade artiklar och katalogobjekt. Tillägget av generativ AI kommer att göra svaren mer relevanta och ge bättre kontext. Kunder kan även dra nytta av:

  1. ServiceNow introducerar nu ny chattbot baserad på generativ AI – hjälper kunder att maximera sin “Return On Intelligence”Mer direkta svar: Generativ AI kan ge mer direkta, tydliga svar på frågor, vilket minskar kundförvirring och tiden det tar att lösa problem. Now Assist for Virtual Agent är utformat för att hjälpa kunder att få den specifika information de behöver i stället för att kamma igenom oändliga artikellänkar eller sökresultat.
  2. Generella frågor: Användarna är inte längre begränsade till information som finns i deras ServiceNow-miljö. De kan också ställa frågor som hämtar information utanför organisationens kunskapsbas.
  3. Förbättrad konversationsdesign: Användarna kan enkelt förbättra sina befintliga konversationer eller skapa nya med generativa AI-upplevelser genom drag-and-drop- funktionalitet för att lösa användarproblem och svara på frågor.

Tillgänglighet

Redan nu är Now Assist for Virtual Agent och Now Assist for Search tillgängliga för en begränsad uppsättning kunder. De förväntas vara allmänt tillgängliga i samband med ServiceNows Vancouver-release som kommer i september 2023.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00