SOTI markerar en milstolpe av deras expansionsresa
Hem NYHETER SOTI markerar en milstolpe av deras expansionsresa

SOTI markerar en milstolpe av deras expansionsresa

Publicerat av: Redaktionen

Som en världsledare inom innovativa lösningar för Enterprise Mobility Management (EMM), är SOTI stolta över att tillkännage invigningen av sitt nya kontor på Technopolis i Göteborg.

Invigningen av deras nya kontor markerar en milstolpe av deras expansionsresa i Norden.

SOTI är ett ledande företag inom affärsmobilitet. Företaget har utvecklat lösningar som minskar kostnaderna och komplexiteten för företag runt om i världen. Nu vill SOTI etablera sig och slå sig in starkare på den nordiska marknaden.

SOTI markerar en milstolpe av deras expansionsresa

Till vänster: Stefan Spendrup, Nord- och Västeuropachef på SOTI

Vi fick chansen att sitta ned med Stefan Spendrup, Stefan Spendrup, Nord- och Västeuropachef på SOTI, och ställa några frågor till honom på deras nyinflyttade, fräscha kontor i nordisk design.

-Det nya kontoret kommer att vara ett otroligt lyft för vårt team och tillåta oss att utöka vår kundbas med våra partners när vi fortsätter att tillhandahålla innovativa lösningar för att hjälpa våra kunder att lösa sina tuffaste affärsutmaningar med intelligenta lösningar för mobilitetshantering.

Vilka är de främsta intelligenta lösningarna du vill lyfta för mobilitetshantering som ni erbjuder på SOTI?

-SOTI är välkända i branschen för våra innovativa lösningar och är ledande leverantörer av både MDM och numera EMM. En stor del av SOTI:s framgång är att vi inte lägger energi på vad andra leverantörer gör utan vi fokuserar helhjärtat på våra kunders behov.

-SOTI ONE Platform är totallösningen och numera lägger vi även stort fokus på att erbjuda Business Intelligence och Analytics via XSight. Ett nytt område är “osmarta enheter” såsom sensorer och skrivare via produkten Connect.

Berätta om de svårigheter och utmaningar som du stött på under åren som du varit på SOTI?

-Det är mycket som har hänt på 10 år. Största skillnaden skulle jag säga är att företagen då var på väg in i sin digitaliseringsresa medan idag har de allra flesta kommit en bra bit på vägen. Något som spelade en stor roll var Covid som tvingade många att levla upp för att möta nya krav och beteenden. T.ex. PostNord som behövde en ny lösning vid signering för att undvika fysisk kontakt.

Hur kan ni möta kunders specifika behov och lösa deras affärsutmaningar på ett effektivt sätt och vilka kan de vara?

-Det finns ingen one fits all- lösning utan vi skräddarsyr alltid efter kundernas behov. Då behovet av hantering blir större pga fler enheter och större säkerhetsrisker gäller det att maximera nyttan för företaget då många har begränsade budgetar.

-Vi hjälper till med översikt över företagets enheter, säkerhet och effektivisering av olika processer. Vi erbjuder även hjälp med hållbarhet och till att höja produktiviteten genom att minska eller helt undvika manuellt arbete.

Samarbetet och gemensamma intresset för Hockey, Sverige Canada?

SOTI markerar en milstolpe av deras expansionsresaCanada och Sverige finns flertal liketer som klimat, kultur – även det starka lag/teamarbete så som sporten. Canadensiska rötter – Toronto är just hockeys mecka, alla älskar hockey! Där ligger även SOTI´s huvudkontor.
Det är ”kul att engagera sig lokalt – Stefan säger stolt, han har blivit invald i Executive Strategy Group i Västsvenska Handelskammaren” avslutar Stefan”,  som även är han stora personliga  intresse.

 

Vilka och vad för utmaningar har du det närmaste året?

-Jag vill att vi ska fortsätta växa i vår takt. Vi rekryterar just nu och vi kommer att behöva anställa fler med rätt kompetens. Framför allt inom support vill vi hitta tekniskt kunniga med rätt språkkunskaper. Vi vill att nordiska kunder ska kunna få nordisk support. Det är också viktigt att support ska finnas tillgänglig dygnet runt.

-En fråga som Carl Rodrigues, President och CEO på SOTI fick en gång var “Vad skulle hända om SOTI:s mjukvara av någon anledning skulle sluta fungera?”. Hans svar var att världen skulle stanna. Så många kunder är det som förlitar sig på SOTI:s teknik. Vår teknik är ständigt närvarande inom global sjukvård, blåljus, logistik, mat- och detaljhandel.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00