Tech Mahindra lanserar ny AI-lösning - ska revolutionera företags IT-support
Hem NYHETERAI Tech Mahindra lanserar en ny AI-lösning – ska revolutionera företags IT-support

Tech Mahindra lanserar en ny AI-lösning – ska revolutionera företags IT-support

Publicerat av: Redaktionen

Tech Mahindra lanserar nu lösningen Ops amplifAIer, en AI-lösning som ska öka produktiviteten hos supporttekniker genom att tillhandahålla en integrerad vy med all kontextuell information och verktyg som behövs för att lösa problem och samtidigt ge tillgång till generativa AI-assistansfunktioner.

Tech Mahindras Ops amplifAIer-lösning fungerar genom att integreras med företags befintliga IT-supportverktyg för att samla in kontextuell information relaterad till ett IT-ärende och använder sedan generativ AI för att analysera insamlade data.

Den identifierar också den troliga grundorsaken, diagnostiserar, rekommenderar åtgärder och genererar motsvarande automatiseringsskript. Lösningen gör det även möjligt att återanvända automatiseringsartefakter som skript eller arbetsflöden i hela företaget.

Tech Mahindra lanserar ny AI-lösning - ska revolutionera företags IT-support– Företag har ett system för varje team, till exempel HRMS för HR, FMS för finans, CRM för försäljning osv. Men det finns inget system som är inriktat på IT-supportingenjörer. Det finns flera ITOps-verktyg och vart och ett av dem har sina styrkor, men de är inte kompletta och därför måste supportteknikerna logga in på flera verktyg och växla mellan dem många gånger för att analysera och lösa ärendena. Med vår kunskap om kundkontext och djupgående expertis inom AI utvecklade vi Ops amplifAIer för att möjliggöra automatisering av komplexa IT-processer.

-Vår lösning är utformad för att sätta supportteknikern i centrum. Den gör det möjligt för dem att analysera och lösa problem snabbare med hjälp av generativ AI, säger Hasit Trivedi, CTO – Digital Services och Global Head – AI på Tech Mahindra

Lösningen skyddar även företagets IT-tillgångar, såsom arbetsflöden och skript, från att bindas till leverantörsspecifika plattformar och verktyg och minskar behovet för IT-supporttekniker att logga in på flera ITOps-verktyg. De kontextuella data som samlas in gör att generativ AI kan utföra de flesta av de repetitiva aktiviteter som en supporttekniker utför idag.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00