Tre är den mobiloperatör som växte mest under 2021
Hem Nyheter Tre är den mobiloperatör som växte mest kundmässigt under 2021

Tre är den mobiloperatör som växte mest kundmässigt under 2021

Publicerat av: Redaktionen

Tidigare i veckan kom PTS ut med rapporten “Svensk telekommarknad 2021” som visar att Tre är den operatör som växte mest kundmässigt under 2021.

Bolaget växte mer dubbelt så mycket som sina konkurrenter med över 135 000 nya mobilabonnemang. På privatmarknaden har Tre nu 19,1 procent marknadsandel.

– När ekonomin är skakig blir folk mer noggranna med vad de faktiskt betalar för och hur de kan sänka sina fasta kostnader. Vi fortsätter att förenkla för våra kunder, utmana marknaden och pressa priserna, säger Haval van Drumpt, vd på Tre Sverige.

Tre är den mobiloperatör som växte mest under 2021

Haval van Drumpt, vd på Tre Sverige

PTS rapport visar också att trots att antalet abonnemang, samtalsminuter och surfmängd ökar så minskar mobiloperatörernas slutintäkter från mobilabonnemang. Något som tyder på att konsumenterna gör smartare val. Tres slutintäkter från mobilabonnemang ökade dock med över 2,5 procent under 2021, medan branschen i stort minskade sina intäkter med 1 procent.

För snart tre år sedan gjorde Tre en satsning på familjeabonnemang och lanserade 3Samla.

En tjänst där kunderna kan lägga till vem de vill i sitt abonnemang för 99 kr/mån. Någon som man idag kan se har varit en bidragande faktor för bolagets tillväxtresa. En prisjämförelse som Tre har gjort mellan de fyra största operatörerna visar att Tres familjeerbjudande är över 30 procent billigare än hos billigaste konkurrent. I en familj med fyra personer kan man spara 5000 kr per år på att samla sina abonnemang hos Tre.

– När vi kom in på marknaden för snart 20 år sedan var en av våra främsta uppgifter att utmana våra konkurrenter, alla ska ha råd med mobilkommunikation till ett rimligt pris. Det är roligt att se att vi fortfarande lyckas, fortsätter Haval van Drumpt.

Tre har under 2021 både växt på privatmarknaden och företagsmarknaden. Systerbolaget hallon fortsätter sin tillväxtresa och ökar sina marknadsandelar på lågprismarknaden.

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>