Radar Ecosystem Specialists, Nordens ledande leverantör av lokal faktabaserad insikt, släpper nu rapporten Leverantörskvalitet 2022 som mäter kvalitet och värdeskapande i relationen mellan kunder och leverantörer inom IT-Sverige.
Advania tar plats i topp 5 inom kategorin Verksamhetsnära IT-tjänster.
Pandemin var en hård period i relationen mellan köpare och leverantörer, där nästan 50 % av köparna tyckte att deras leverantörer hade en reaktiv syn. Här utmärker sig Advania i Radars rapport och visar att det går att ha både en förståelse för kundernas verksamhet och ett proaktivt förhållandesätt när det gäller rådgivning och kundrelation:
– Det känns fantastiskt att få ytterligare ett bevis på att vi gör rätt saker på Advania. Vårt kundfokus är en central del i vårt DNA, och inget gör mig så stolt som när våra kunder och medarbetare är nöjda, säger Tomas Wanselius, CEO på Advania Sverige.
– Kunderna är generellt sett mer nöjda med sina leverantörer än tidigare förutom i segmentet infrastruktur och drift där trenden går åt andra hållet, säger Hans Werner, vd på Radar.
Mätperioden för årets rapport har utökats och skett under första kvartalet av 2022 för att ge en tydlig bild av läget mellan leverantörer och kunder under det utmanande och speciella pandemiåret, och över 800 svenska verksamheter har varit med och svarat.