AI välkomnas, men människocentrerad IT-support är nyckeln till medarbetares nöjdhet och produktivitet
Hem NYHETERAI AI välkomnas, men människocentrerad IT-support är nyckeln till medarbetares nöjdhet och produktivitet

AI välkomnas, men människocentrerad IT-support är nyckeln till medarbetares nöjdhet och produktivitet

Publicerat av: Redaktionen

En ny global studie med 12 000 deltagare visar att majoriteten (91 procent) upplever att de skulle vara mer produktiva om deras arbetsrelaterade IT-problem löstes snabbare och mer effektivt.

Dessutom menar 74 procent att undermålig IT-support har sänkt deras motivation på arbetet.

Resultatet visar att det måste finnas ändamålsenlig och effektiv IT-support tillgänglig för att ge drivkraft till dagens hybridarbetare. Studiedeltagarna upplever att de huvudsakliga fördelarna med AI-styrd IT är problemlösning med minimala störningar där AI kan identifiera och lösa IT-relaterade problem automatiskt.

Premier Support Plus erbjuder tjänster som är centrala både för aktuella behov hos hybridarbetare och digitala förändringar i organisationer. Tjänsten kombinerar det bästa av två världar ­– den erbjuder avancerad AI för smartare, förebyggande tjänster, samtidigt som mänskligt stöd kan ges då det behövs som mest, för det sömlösa och direkta IT-stöd som anställda söker.

AI välkomnas, men människocentrerad IT-support är nyckeln till medarbetares nöjdhet och produktivitetPremier Support Plus utvecklades med centrala företag och slutanvändare i åtanke för att erbjuda den mest omfattande supporttjänsten och skyddet för IT-problem:

  • AI-styrd prediktiv analys möjliggör proaktiv problemdetektering och har förmåga att identifiera och åtgärda många potentiella IT-problem.
  • Accidental Damage Protection ger täckning utöver en traditionell systemgaranti, och skyddar enheter vid oavsiktliga fall, spill och stötar.
  • Tjänsten Keep Your Drive behåller användarnas hårddiskar och ger kunden fullständigt ägande av deras data, som disponeras på kundernas villkor, vilket förbättrar datasäkerheten och säkerställer efterlevnad av datasekretess- och lagringskrav.
  • Sealed Battery-tjänster förlänger batteristödet i upp till tre år, där Lenovo-certifierade tekniker tillsätts för att säkerställa ett effektivt och ändamålsenligt batteribyte vid behov, vilket minimerar stilleståndstiden och förbättrar företagets motståndskraft.
  • International Services Entitlement stöder multinationella företag genom att möjliggöra Accidental Damage Protection, Keep Your Drive, och Sealed Battery-tjänster oavsett var i världen deras anställda befinner sig.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00