Katarina Bennich tillträder som CMO på SoftOne Group

[KVINNOR PÅ KANALEN] Som ett led i att stärka den digitala marknadskommunikationen rekryterar SoftOne Group Katarina Bennich som CMO, Chief Marketing Officer.

VD Håkan Lord välkomnar Katarina Bennich som ny CMO på SoftOne Group.

Katarina kommer närmast från Rehband där hon hade tjänsten Global Digital Communication Manager. I sin nya roll kommer Katarina ansvara för företagets digitala marknadsstrategi och kommunikation. Katarina kommer ingå i företagets ledningsgrupp.

”Vi ser fram emot att få jobba ihop med Katarina och vi planerar nu att ta vår digitala plattform för marknadskommunikation vidare, där basen är vår webbsida, vårt Kundcenter och vår Molntjänst SoftOne GO. Vi planerar att kraftfullt stärka kommunikationen och interaktionen med våra kunder på en rad olika plan. Vidare ska vi med digital marknadskommunikation och ambassadörsprogram, mm, ta ett nästa steg för att sprida ordet runt vad SoftOne GO Molntjänst kan göra för att förenkla, automatisera och stärka företagens konkurrenskraft”, säger Håkan Lord, CEO SoftOne Group.

”Jag brinner för digitalisering och ser fram emot att utveckla SoftOne Groups digitala marknadsföring och initiera olika kommunikationsinsatser i den spännande expansionsfas som SoftOne befinner sig i. SoftOne har ett unikt tidsmonopol och en komplett Molntjänst för såväl ekonomi som försäljning, schema/tid och lön för mindre och medelstora företag. Min målsättning är att med effektiv marknadskommunikation placera SoftOne GO Molntjänst ”top of mind” hos våra definierade målgrupper”, sägerKatarina Bennich, ny CMO SoftOne Group.

Katarina Bennich har en Fil. Kand i Media och Kommunikation från Journalisthögskolan samt har bland annat gått på Berghs School of Communication. Hon har tidigare haft flera ledande roller inom marknadsföring och kommunikation, bl.a. som PR & Communication Manager på Silicon Vikings i San Fransisco/Silicon Valley.