Med grym SLA hjälper ALSO sina ÅF ifrån AX till Limpa
Hem KANALRÖST Med grym SLA hjälper ALSO sina ÅF ifrån AX till Limpa

Med grym SLA hjälper ALSO sina ÅF ifrån AX till Limpa

Publicerat av: Redaktionen

[KANALRÖST] I en tidsålder där just tiden är en av företagens största fiender och där lösningar förväntas presenteras mer eller mindre innan förutsättningarna i sig självt har tydliggjorts så ställs allt högre krav på ett väloljat samarbete mellan tillverkare/tjänsteleverantörer, distributörer och återförsäljare.

Med rätt SLA lösning och ett tight samarbete kan ALSO:s kunder vända denna nya tidspress Med grym SLA hjälper ALSO sina ÅF ifrån AX till Limpa 2
till sin klara marknadsfördel.

Idén med SLA

Grundtanken med SLA är att underlätta för distributörer och återförsäljare, eller andra parter, genom att komma överens om ett antal mätpunkter eller Key Performance Indicators (KPIs) för de tjänster som ska avtalas. Detta kan inom IT-sektorn handla om vilken tillgänglighet ett system ska ha, hur lång tid det högst får gå innan felavhjälpning ska påbörjas och hur snabbt felet i fråga ska vara åtgärdat samt även hur många gånger ett fel får förekomma under en förbestämd tidsperiod.

För att detta ska fungera så optimalt och snabbt som möjligt så krävs en stor mängd kunskap om såväl de produkter som de tjänster som ska avtalas och det är här vi finner styrkan hos ALSO.

  • Vi vet vad det handlar om. För det första så har vi jobbat med SLA lösningar länge och för det andra och kanske viktigaste har vi ett långt samarbete med HPE där vi byggt upp en gedigen och djup kunskap. En kunskap som sitter i ryggraden vilket ger en kort SLA tid, extremt snabba svarstider även när vi inte befinner oss på kontoret, berättar Marcus Nilsson, Product Manager Hewlett Packard Enterprise.
  • Vi är specialiserade på HPE och kan därför prata både brett och djupt. Dessutom så vet vi vem på HPE som våra ÅF ska prata med utifrån just kundens specifika behov och önskemål. Vi har även möjlighet att med kort varsel sätta upp trepartssamtal med slutkunder, förklarar Johan Eriksson, Specialist säljare HPE.

HPE partners en grundförutsättning

Att vara HPE-partner ger många fördelar så vi försöker alltid redan från början av affären se till att kunden blir HPE-partner om dom inte redan är det:

  • Först efter att en kund är full HPE-partner kan vi sätta igång och prata affärer. Det händer även att vi ibland kan köra båda processerna parallellt för att spara tid. Detta beror dock på komplexiteten i fallet och de behov som kunden har. Vi går däremot igenom hela lösningen löpande och uppdaterar och förändrar efter behov tills alla parter är nöjda, säger Marcus.
  • Det är viktigt att tänka på att det är ett enormt spann mellan olika kunders behov och förkunskaper. Det förkommer allt från lågt till högt där vissa kunder vet exakt vad de vill ha och bara dubbelkollar med oss att de tänkt rätt till kunder som bara har ett hum om hur slutkunden vill ha det och i vissa fall så kan det vara så att våra partners nästan inte har fått någon information av sin kund och i dessa fall kan det bli upp mot en sju eller åtta olika versioner av en lösning innan ett slutmål nås, säger Johan.
  • Det är just därför som vår roll är så oerhört viktig. Vi leder och guidar våra kunder genom en process och kortar den totala tiden från idé till lösning. Framför allt kan vi komma med förlag på lösningar som en kund inte ens visste fanns, berättar Johan vidare.

Alla behandlas lika

ALSO:s HPE team jobbar med SLA förfrågningar på alla nivåer. Det kan handla om allt från frågor om en hårddisk passar i en server till att designa ett helt datacenter. Över tid så handlar detta om ett snitt på dryga 30 förfrågningar per dag och med detta antal så har teamet över tid lyckats bygga upp både sin agilitet, flexibilitet och framför allt just erfarenhetsbaserad kunskap att kunna leda kunderna rätt.

  • Det viktigaste för oss är att alla våra kunder behandlas lika och får samma villkor oavsett om det rör sig om ett stort eller litet bolag. Vi har hjälpt våra kunder under alla år vilket skapat positiva och långvariga relationer där vi litar på våra kunder som i sin tur litar på oss, säger Marcus.
  • Vi söker och vill ha en löpande dialog där merparten av affärerna görs mellan fyra ögon. På detta sätt kan vi vara en naturlig del av fortlöpande affärer där vi arbetar med och utvecklar våra ÅF tillsammans, avslutar Johan.

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00