Nytt kapitel för Lenovo Channel – uppgraderade verktyg och resurser för partners med Lenovo 360

Nytt kapitel för Lenovo Channel – uppgraderade verktyg och resurser för partners med Lenovo 360

Publicerat av: Redaktionen

Den senaste utvecklingen av Lenovo 360s globala kanalramverk omfattar nya sätt att “learn and earn” med Lenovo 360 Engage.

Utökad tillgång till Lenovos 360 Circle-initiativ inom hållbarhet och det nya aktiveringsverktyget för Lenovo 360 Solutions Hub.

Lenovo 360 lanserades först 2021 och ger partners enklare tillgång till hela Lenovos portfölj av tjänster, lösningar, infrastruktur och intelligenta enheter. Ramverket hjälper partners att stärka sin position på marknaden och bättre svara på sina kunders behov. Dessutom investerar Lenovo 360 i partners framgång genom lösningar, marknadsföring och säljmöjligheter. Också genom att koppla partners till ämnesexperter och andra partners i ekosystemet via specialistgrupper.

Nya sätt för företag att växa med Lenovo 360 Engage

Lenovo 360 Engage skapar nya sätt för partners att “learn and earn” – både för den enskilda säljaren och på företagsnivå. Nytt för partners är introduktionen av fem grundpelare för Lenovo 360: Life Cycle Services, Workforce Performance, Infrastructure, Advanced Infrastructure och TruScale.

Säljare kan få meriter och certifieringar efter att ha slutfört kurser. Detta leder till att säljare får chansen att utveckla sina kunskaper och förbättra sina färdigheter. I förlängningen blir de mer pålitliga rådgivare till sina kunder vilket leder till en stärkt kundupplevelse, ökade försäljningsmöjligheter och intäktsökning.

Partnerföretag kan få Lenovo 360-ackreditering på flera nivåer genom en kombination av intäktsmål och genomförda säljarkurser och certifieringar. Med dessa ackrediteringar gör den förbättrade Lenovo 360 Tier-strukturen det möjligt för partners att få nya statusbeteckningar genom Intelligenta Devices, Infrastructure Solutions eller 360 Tier som är en kombination av båda. Nya Lenovo 360 Incentives ger en global intjäningsram för partners som investerar i Lenovo 360.

Nytt kapitel för Lenovo Channel – uppgraderade verktyg och resurser för partners med Lenovo 360“Partners är bekanta med våra befintliga nivåer för intelligenta enheter och infrastrukturlösningar”, säger Jeff Taylor, verkställande direktör för Worldwide Channel Marketing and Programs, Lenovo. “De incitamenten försvinner inte; Lenovo 360 Engage lägger till en ny nivå av incitament genom vår nya 360 nivå, som erbjuder ännu fler sätt för partners som vill förgrena sig och sälja över båda kategorierna.”

Lenovo 360 Engage lanseras på Lenovos partner hub från och med den 3 april 2023.

Utökad Lenovo 360 Circle bygger gemenskap kring hållbarhet och ESG-initiativ
Efter ett framgångsrikt pilotprojekt 2022, utökar Lenovo nu sitt gemskapsinitiativ inom hållbarhet. Gemenskapen är till för att förse partners med verktyg och resurser för att främja sina hållbarhetsinitiativ inom sina egna organisationer, och utveckla samverkande, hållbarhetsfokuserade lösningar i enlighet med FN:s mål för hållbar utveckling.

Lenovo 360 Circle-initiativet är öppet för alla auktoriserade kanalpartners som vill gå med. Partners kan ansöka till Lenovo 360 Circle via Lenovo Partner Hub.

Nya Lenovo 360 Solutions Hub underlättar försäljning
Vid sidan av en rad nya instrumentpaneler, innehåll och aktiveringsresurser på Lenovo Partner Hub, kan partners se fram emot tillägget av en ny resurs för att bättre hjälpa till med att sälja Lenovos kanalfärdiga lösningar till marknaden.

Den nya Lenovo 360 Solutions Hub erbjuder en omfattande resurs som tillhandahåller en rad försäljningstillgångar och integrerade verktyg, inklusive guidad sökning, guidad försäljning och samförsäljning. Det för att leverera prioriterade resultat och skapa offerter snabbare. Lenovo 360 Solutions Hub kommer att finnas tillgänglig på Lenovo Partner Hub i april 2023 och rullas ut på utvalda marknader i Nordamerika, Europa och Asien-Stillahavsområdet, och utökas ytterligare till 2024.

“Lenovo 360 revolutionerar helt vårt sätt att göra affärer med våra partners”, säger Matt Zielinski, Executive Vice President och President för International Markets, Lenovo. “När vi fortsätter att utveckla incitament, program och resurser sänder vi ett tydligt budskap – vi är ett kanalcentrerat företag, och det är något vi kommer fortsätta att vara.”

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00