Oracle OPERA Cloud Central, en allt-i-ett-lösning för hotellbranschen, är nu tillgänglig

Oracle OPERA Cloud Central, en allt-i-ett-lösning för hotellbranschen, är nu tillgänglig

Publicerat av: Redaktionen

Scandic Hotels Group är den första hotellkedjan i världen att gå live med OPERA Cloud Central på sina hotell.

Med integrerade funktioner för distribution, försäljning, service och lojalitet gör Oracle OPERA Cloud Central det möjligt för hotell att förbättra verksamheten och upplevelsen från en och samma plattform. 

Oracle tillkännagav idag den allmänna tillgängligheten av Oracle OPERA Cloud Central. Allt-i-ett-plattformen för hotellbranschen förenar data och funktionalitet från OPERA Clouds moduler i ett gemensamt användargränssnitt och en gemensam upplevelse. Med den kan kunderna få en heltäckande bild av sin hotellverksamhet, inklusive distribution, försäljning, serviceinteraktioner, lojalitetsprogram och mer, vilket gör det möjligt för dem att fatta snabbare beslut till förmån för personal och gäster.

Scandic Hotels Group, Nordens största hotelloperatör med 280 hotell i sex länder, är den första kedjan som går live med OPERA Cloud Central på sina hotell. Tillsammans med OPERA Cloud Property Management system och Sales and Events management kommer Central att göra det möjligt för Scandic att koppla samman all relevant data och använda inbyggd analys för att leverera insikter i realtid till rätt intressenter på alla sina anläggningar. Detta kommer att hjälpa hotellkedjan att skapa bättre driftseffektivitet och intäktsmöjligheter samtidigt som gästupplevelsen förbättras.

“Oracles lösning stödjer vår strategi att ständigt förbättra gästupplevelsen och skapa en ännu mer kostnadseffektiv driftsmodell”, säger Jens Mathiesen, VD och koncernchef för Scandic Hotels Group. “Att ha alla våra data och kärnfunktioner i en enhetlig plattform kommer att göra oss mer effektiva, göra det lättare för våra anställda att göra sitt jobb, underlätta kommersiella möjligheter att öka intäkterna och lära känna våra kunder bättre så att vi kan ge dem den bästa hotellupplevelsen oavsett vilken av våra anläggningar de besöker.”

Sammankoppling av kritiska hotellfunktioner  

Oracle OPERA Cloud Central, en allt-i-ett-lösning för hotellbranschen, är nu tillgängligOPERA Cloud Hospitality Platform har utökats till att omfatta distribution, centraliserade bokningar, central försäljning och lojalitetsfunktioner. Genom att sammanföra befintliga OPERA Cloud Property-funktioner med nya OPERA Cloud Central-komponenter kan hotell ta bort silos och friktion mellan olika funktionsområden både på och utanför anläggningen. Priser och tillgänglighet på samma skärm, liksom bokningar, grupper och profiler, i kombination med en enhetlig slutanvändarupplevelse gör information tillgänglig för alla viktiga intressenter överallt där du interagerar med gästen.

Med öppen arkitektur, inbyggda integrationstjänster och öppna API:er för att påskynda innovation och marknadsintroduktion, gör den omfattande molnlösningen för hotell det möjligt för hotellägare att omdefiniera gästupplevelsen med flera viktiga funktioner:

  1. Contact Centre effektiviserar bokningsprocessen med en intuitiv display som gör det möjligt för personalen att erbjuda tydliga dynamiska pris- och produkterbjudanden. Enkel åtkomst till gästinformation så att personalen kan anpassa gästupplevelsen och visa lojalitet genom möjligheter till merförsäljning, specialpriser, skräddarsydda bokningar och mycket mer.
  2. Ökade intäktsmöjligheter kan realiseras genom specialerbjudanden, paketrabatter, lojalitets- och medlemspriser, fria och förhandlade priser samt gruppfunktionalitet som stöder bokningar över alla segment.
  3. Central Sales ökar försäljningseffektiviteten genom att centralisera och förenkla hanteringen av konton, kontakter och aktiviteter för regionala och globala säljteam. Detta inkluderar att sätta och jämföra KPI:er för account managers och säljare för att få en överblick över kontots prestanda. Personalen kan snabbt och effektivt se eller skapa leads och möjligheter och boka rum för flera hotell. Inbyggda instrumentpaneler gör det möjligt att sätta upp mål och spåra framsteg, optimera övervakningen och enkelt hantera konto- och teamprestanda.
  4. Distribution kopplar samman distributions- och intäktskanaler så att hotellen kan bestämma vilka produkter och priser de ska leverera till var och en av sina målmarknader och samtidigt hantera alla kanalrelaterade uppgifter från ett enda system. Denna direktanslutna distributionskanal tar bort mellanhänder och administrativa bördor för att förenkla kanalaktivering och hantering, vilket gör att hotellen omedelbart kan anpassa sig till nya affärskrav med stöd av obegränsade prissättnings- och tillgänglighetsalternativ.
  5. Lojalitet hjälper hotellen att uppmärksamma och belöna sina mest frekventa gäster. Gästprofiler innehåller data från registrering, bokningsuppgifter och mer – allt helt integrerat i alla OPERA Cloud-arbetsflöden, vilket ger större flexibilitet att anpassa programregler, förmåner och gästupplevelser.

“Med OPERA Cloud Central förändrar vi hur företag arbetar genom att koppla samman kärnelement inom hotell- och varumärkeshantering i en plattform med en gemensam datagrund”, säger Alex Alt, executive vice president och general manager för Oracle Hospitality. “Nu kan varumärken och deras hotell vara mer effektiva och få de affärsinsikter de behöver snabbare, så att de kontinuerligt kan utvecklas för att möta de ständigt föränderliga behoven hos deras verksamhet och gäster.”

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00