Solera Home är en del av den internationella och globala koncernen Solera, ett av världens främsta teknologiska ledare av digitala lösningar inom fastighets- och bilriskhantering.
Tillsammans med Upptecs digitala skadehanteringssystem, kommer Solera nu kunna erbjuda ett komplett utbud av lösningar för en snabb och digital skadehantering av egendom och lösöre.
Med detta partnerskap kommer Solera och Upptec att förenkla och digitalisera resan för kunder, skadereglerare och experter genom att erbjuda en snabb och fullständig värdering av lösöre som en del i Solera Homes försäkringsplattform.
Det värde som skapas tack vare denna tjänst, som nu finns tillgänglig i Soleras plattform eller via API, förbättrar användarupplevelsen avsevärt för medarbetare, partners och kunder och utöver detta även bidrar med:
– Operationell effektivitet: genom minskning av förseningar och optimering av kostnaderna för olycksbådande.
– Förenkling: ackompanjerar och hjälper användarnas arbete.
”Solera Home och Upptec delar visionen att förbättra skadeprocessen. Vi är glada över att samarbeta med Solera Home, en stark och relevant partner på den franska marknaden. Tillsammans tillhandahåller vi en komplett digital lösning för egendomsskador”, Marie Moulinou, Commercial Director Frankrike på Upptec.
”Upptec kompletterar Solera Home för att erbjuda en ”styrd phygital” kundresa med en enkel och komplett värdering med mål att öka kundnöjdhet under registreringen av egendom och lösöre”, Virginie Picard, Home Claims Director på Solera.
”Vi är glada över vårt partnerskap med Solera Home där vi tillsammans kommer att tillföra verkligt kundvärde till den franska försäkringsmarknaden genom att göra den digitala skaderesan enkel genom automatisering och realtidssvar. I slutändan kommer detta att öka kundnöjdheten tack vare transparent, snabb och korrekt skadevärdering. Det kommer att gynna både försäkringsbolagen och slutanvändarna”, säger Magnus Franck, VD på Upptec.