Vimla utsedda till årets mobiloperatör

Samtidigt som Vimla firar fem år vinner de hederspriset ”årets mobiloperatör” på Telekomgalan – för andra året i rad.

I tävlingen ställs samtliga av Sveriges mobiloperatörer mot varandra och det är kunderna som avgör resultatet.

– Det känns fantastiskt att återigen få bekräftat att vi gör något väldigt rätt! Vimla startades för fem år sen med ambitionen att vara Sveriges schysstaste mobiloperatör och det gör mig väldigt stolt att se att det är där vi är idag, precis som förra året, säger Johan Littorin, VD och grundare av Vimla.

Rapporten från tävlingen visar att Vimla vann överlägset med nästan dubbelt så högt resultat som tvåan. I 13 av 15 kategorier anses Vimla vara bäst i branschen. En av kategorierna handlar om att ligga i framkant – något Vimla värderar högt.

– Vi har satsat på att vara helt digitala och på så sätt ligga steget före i den utveckling som branschen går mot. På samma sätt vill vi ligga i framkant och skräddarsy våra tjänster utifrån kundernas beteende. Vi jobbar varje dag hårt för att kunna bära branschens innovativa ledartröja, fortsätter Johan Littorin.

Vimla har för andra året i rad Sveriges mest lojala kunder, enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Petter Winter, supportchef på Vimla, ser det som ytterligare ett resultat på arbetet med att skapa en bra relation till användarna.

– Jag tror att det är vår förmåga att förmedla den positiva känslan tillsammans med riktigt bra servicekunskap som gör att våra användare är så nöjda. Det är av den anledningen en riktigt bra support kräver rätt människor och där har vi fått till en fullträff, avslutar Petter Winter.