OutSystems utsedda till marknadsledare i Gartner Magic Quadrant för mobila apputvecklings-plattformar för andra året i rad

OutSystems har återigen utsetts till marknadsledare i Gartners Magic Quadrant för ”Mobile App Development Platforms,” då de placerade sig högst upp på listan alltigenom.

Och den senaste Gartnerrapporten slår fast att IT-chefer behöver leverera ett mycket bredare utbud av erfarenheter och upplevelser för att stödja verksamhetens initiativ till digital transformation.

Utöver traditionella mobila funktioner måste den nya raden av mobila plattformar stödja följande:
• App mångfald, inklusive responsiva webbapplikationer, bärbar teknik och AR
• Full stack och low-code utveckling som stödjer allt från UX till back-end integration
• Från början till slut DevOps projekt och livscykelhantering av stora app-portföljer
• Olika företagsexempel, inklusive externa och interna scenarios

– Vi tror att Gartner’s Magic Quadrant för Mobile App Development Platforms stämmer överens med vad vi hör från våra kunder. Moderna utvecklingsteam behöver lösningar som stöder flera otroligt olika former av företagsapplikationer och som kan utvecklas samt förändras i takt med affärsverksamheten, säger Paulo Rosado CEO för OutSystems.

Enligt Gartner så är ledarna i branschen de som har en stark kombination av förmågan att utföra samt slutföra en fulländad vision. I MADP-sektorn innebär det att ledare inte bara är bra på plattforms-utveckling samt genomförande och hantering under hela livscykeln, utan att de även visar på en stark vision för utvecklingsstöd av flera upplevelser. En ledare måste också ha öppna arkitekturer och stödja öppna standarder, samtidigt som man har en gedigen förståelse för IT-krav samt skalbara försäljningskanaler och partnerskap. Ledare måste också tillhandahålla plattformar som är lätta att köpa, programmera, distribuera och uppgradera, vilka kan anslutas till en rad system för registrering och tredjeparts molntjänster.

OutSystems är en utvecklingsplattform baserat på low-code med avancerade mobila funktioner, pixel-perfekt UX, enkel integration med alla system, säkra offline-funktioner och en-klick-distributionslösningar. Så oavsett om företaget bygger B2B eller B2C appar eller en komplex tjänstelösning, så kan den göra allt detta med den hastighet och smidighet som dagens utvecklingsteam och konsumenter efterfrågar. Tusentals företag som Toyota, Chevron, Logitech, Deloitte, Ricoh, Schneider Electric och GM Financial använder OutSystems low-code plattform för att påskynda sina digitala omvandlingsinitiativ och differentiera sin verksamhet.