Parks and Resorts har valt Rebel & Bird, som ingår i B3IT, till ny digital partner för arbetet med att utveckla det digitala kundmötet och skapa nya digitala tjänster för kända besöksmål som Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.
Uppdraget handlar utöver parkernas digitala kanaler även om att koppla samman den fysiska miljön med den digitala och därigenom förbättra upplevelsen för de 3,2 miljoner gäster som besöker någon av parkerna varje år.
– Vi ville hitta en långsiktig partner som kunde ta ett helhetsgrepp kring våra besökares upplevelse. Under arbetet med att hitta en digital partner som kunde utmana oss och driva det arbetet fastnade vi för Rebel & Bird. Vi bedömde att de hade den kompetens vi letade efter med både kompetens inom engagerande kundupplevelser och djupet i tekniken, säger Joanna Hammar, marknadschef för Parks and Resorts.
Parks and Resorts har ambitionen att digitalisera sitt kundmöte på så sätt att det digitala mötet blir en integrerad del av kundupplevelsen innan, under och efter själva besöket. Syftet är att skapa ett smidigare kundmöte med upplevelsen i centrum.
Parks and Resorts hoppas med hjälp av digitaliseringsarbetet kunna locka fler besökare att komma tillbaks oftare och även nå ut till nya kundgrupper.
– Vi är stolta över att få arbeta med några av Sveriges populäraste resmål och ser fram emot att få vara med att utveckla den digitala närvaron för de olika bolagen inom Parks and Resorts, säger Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3IT Management AB.