Episerver, som byter namn senare under året till Optimizely, har för andra året i rad utsetts som ledare av det oberoende analysföretaget Gartner i Gartner Magic Quadrant för Digital Experience Platforms (DXP).
Placeringen är en följd av Episervers leveransförmåga och helhetsvision.
– Att bli topplacerad av Gartner för andra året i rad är en bekräftelse på att vi gör framsteg i vår strävan att hjälpa våra kunder att få ut mesta möjliga av sin digitala potential, säger Alex Atzberger, vd Episerver (Optimizely).
Episervers produktportfölj som omfattar hantering av innehåll, e-handel, personalisering och experimentering, hjälper fler än 9000 kunder världen över som eBay, Electrolux, 1177 Vårdguiden, LYKO och Toyota att optimera kundupplevelsen i både digitala och fysiska kanaler.
– Många företag och organisationer driver idag sin digitala utveckling genom mer eller mindre kvalificerade gissningar, och har därför behov av att skapa en datadriven process för att förbättra avkastningen av sina digitala investeringar. Idag förväntar sig deras kunder en relevant upplevelse genom hela kundresan och på en allt mer konkurrensutsatt marknad blir digital differentiering allt mer betydelsefullt, avslutar Alex Atzberger.