Kaseya bygger ut sitt globala partnerprogram för Kaseya + Datto
Hem LEVERANTÖR Kaseya bygger ut sitt globala partnerprogram för Kaseya + Datto

Kaseya bygger ut sitt globala partnerprogram för Kaseya + Datto

Publicerat av: Redaktionen

Kaseya bygger ut sitt globala partnerprogram.

Kaseya, en av världens ledande leverantörer av kompletta IT- och säkerhetshanteringslösningar för IT-tjänsteleverantörer (MSPer) och små och medelstora företag, meddelar idag att de utökar sitt globala partnerprogram för Kaseya + Datto, samt utökar investeringarna i kanalpartner genom en dubblering av finansieringen av marknadsutveckling (MDF) och ett större team.

– Ända sedan uppköpet av Datto har vi byggt vidare på deras mycket framgångsrika globala partnerprogram för att utvidga de fördelar man får med programmet till samtliga Kaseyas verksamheter, säger Kaseyas VD Fred Voccola. Idag är vi glada över att kunna ta programmet till en helt ny nivå med förbättrade förmåner på alla nivåer inom företaget, med en påtaglig ökning av våra investeringar i programmet, vilket inkluderar en tillväxt till 60 kanalexperter i världsklass i det team som stöttar våra kunder.

Det globala partnerprogrammet är ett system där partner flyttas upp baserat på deras årliga partnerinvesteringar – Silver (1 000 USD), Gold (25 000 USD), Platinum (100 000 USD) och Blue Diamond (250 000 USD). Nu kan kunder kombinera sina utgifter för Datto och Kaseya, vilket innebär att många av dem kommer att kunna kvalificera in sig på högre nivåer än tidigare. Den nivå de lägger sig på avgör huruvida kunderna kan få kostnadsfria tjänster såsom team-stöd, live-webinar för tekniskt stöd, kundtjänst dygnet och året runt, gratis tillträde till branschevent och mycket mer.

Kaseya bygger ut sitt globala partnerprogram för Kaseya + DattoUnder DattoCon 2022 meddelade Fred Voccola att resurserna för partnerprogrammet kommer att utökas med över 300 procent, vilket gör det möjligt för partner att få mer hjälp i samband med planering och utförande av event. Han meddelade också en dubblering av finansieringen av marknadsutveckling som direkt ska stötta partner i deras affärsutveckling. Dessutom kommer de i partnerprogrammet att få arbeta direkt med Kaseyas MSP Enablement-team för att göra sina event och webbseminarier mer strategiska för att ge önskade resultat.

MSP Enablement-teamet har dessutom växt från tre personer på Datto till ett team på 60 personer på Kaseya. Partner på alla nivåer kommer få tillgång till tjänsten Powered Services Jumpstart och dess verktyg för marketing automation som gör det möjligt för MSPer att anpassa sina försäljningsformulär efter deras verksamhet. Denna plattform kommer också inkludera exklusivt innehåll för att stötta MSPer i samband med företagsöverlåtelser.

Dessutom erbjuder Kaseya nu virtuella MSP Partner Days så att alla MSP-partner kan fortsätta lära sig mer om deras ständigt föränderliga marknad och hur de bäst kan expandera sin verksamhet. Dessa endagsevenemang kommer att innehålla sessioner med olika inriktningar så att MSP:er kan investera sin tid i det som kommer att hjälpa deras verksamhet mest, samtidigt som de inte missar keynote-presentationer och prisutdelningar.

– Vi har utökat vårt partnerprogram till nya höjder, men vi slutar inte där, säger Dan Tomaszewski, EVP för Channel. Vi kommer att fortsätta att förnya programmet och ge våra partner det de har bett om – inklusive en ny partnernivå som till och med är högre än Blue Diamond.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00