Forrester benämner Optimizely DXP som en ideal lösning som hittar balansen mellan användarens behov och företagets övergripande behov.
Optimizely, tidigare Episerver, och den ledande leverantören av digital upplevelseplattform (DXP), presenterar att Forrester utnämnt Optimizely till den ledande digitala upplevelseplattformen (DXP) enligt The Forrester Wave: Digital Experience Platforms, Q4 2023.
Optimizely DXP bedöms som en idealisk lösning utifrån en rad kriterier, såsom AI/ML, användarupplevelse hjälpmedel för både utvecklare och användare samt kampanjhantering.
– Dagens marknadsförare söker enkelhet och flexibilitet i de hjälpmedel man använder och rapporten visar att Optimizely verkligen kan leverera det, säger Mårten Bokedal, produktstrateg på Optimizely. Svenska Optimizely har nu passerat giganten Adobe som ledare inom en av de mest prestigefyllda kvadranterna inom martech, vilket är rätt häftigt.
Tidigare i år blev Optimizely också utsedd till ledande i Gartner Magic Quadrant 2023 för både marknadsföringsplattformar och digitala upplevelseplattformar.