ServiceNows Europachef: ”Sverige ett väldigt viktigt land för oss”
Hem LEVERANTÖR ServiceNows Europachef: ”Sverige ett väldigt viktigt land för oss”

ServiceNows Europachef: ”Sverige ett väldigt viktigt land för oss”

Publicerat av: Redaktionen

ServiceNow vinner kunder i snabb takt med sin plattform för att hantera och automatisera företagsprocesser.

I en intervju med It-kanalen berättar EMEA president Cathy Mauzaize om hur hon ser på den svenska marknaden – och ger sina bästa tips om hur man blir en framgångsrik ServiceNow-partner.

Den amerikanska mjukvaruleverantören ServiceNow har vuxit mycket snabbt över hela världen med sin plattform som automatiserar och optimerar hanteringen av företagsprocesser och tjänster.

Under förra kvartalet låg tillväxten på 25 procent – och under fjolåret rapporterade de att antalet kunder passerat 7700 till antalet.

ServiceNows Europachef: ”Sverige ett väldigt viktigt land för oss”

Cathy Mauzaize, EMEA president för

It-kanalen träffar ServiceNows Europachef Cathy Mauzaize under en pressträff i Bordeaux i Frankrike, där den regionala administrativa enheten visar upp hur de använder ServiceNow IT Service Management för att hantera digitala tjänster i regionen.

Cathy Mauzaize betonar under intervjun hur viktigt Sverige som marknad är för ServiceNow.

– I ett europeiskt perspektiv är Sverige ett stort land för oss. Vi har väldigt stora globala kunder där, företag som Ikea, Telia och Volvo. Så för mig som Europachef är det ett av de länder som är väldigt viktiga.

Vad skulle du säga är ServiceNows viktigaste budskap till svenska partners under de här tiderna?

– Vi har ingått och befinner oss i ett partnerskap för att vi tillsammans ska kunna lösa de stora problem som många företag brottas med just nu. Det gäller till exempel frågan om hur de ska hantera sina ärenden och uppgifter. Det är frågor som dyker upp om och om igen på företagen.

– Mitt budskap till svenska partners är att vi tillsammans ska hjälpa organisationerna med de här frågorna. Vi har vår plattform och tillsammans med partners har vi en diskussion med kunderna för att de ska kunna lösa sina problem.

Cathy Mauzaize berättar vidare att Servicenow arbetar brett med partners både i Sverige och på andra europeiska marknader. Det är både de stora globala spelarna och mindre lokala aktörer.

Hur blir man en framgångsrik partner till ServiceNow?

– Genom att hela tiden utveckla sina kompetenser. Vi växer väldigt starkt och stabilt, och därför behöver våra partners utveckla sina kompetenser, så att de i sin tur kan hjälpa till att lösa stora problem och stödja kunderna.

– Jag skulle säga: Utveckla era färdigheter, utveckla era verksamheter. Se till att ni har kunskap om oss och vår plattform. Engagera er i kunderna och kom nära dem i deras verksamheter.

Om man ser på ServiceNow just nu – är det några särskilda branscher som är intressanta för er?

– Alla branscher är intressanta eftersom vår plattform är designad så att den ska kunna stödja alla typer av verksamheter.

Cathy Mauzaize fortsätter:

– Men vi investerar särskilt mycket i ett antal branscher. Det gäller finansiella tjänster och telekom. Det är logiskt eftersom det är branscher där det finns mycket teknik och stora teknikstackar. Vår plattform förenklar sådana miljöer. Ju mer teknik, desto större påverkan har vår plattform.

– Men vi satsar också på allt som har att göra med offentlig sektor och den närliggande hälso- och sjukvårdssektorn. Vi har också vuxit starkt inom tillverkande industri, avslutar Cathy.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00