Igår på Transform 2.0 presenterade Lenovo en serie av nya produkter, partnerskap och lösningar för företagskunder, som en del av sin pågående Intelligent Transformation-strategi.
Denna strategi återspeglar Lenovos unika företagsperspektiv kring hur man bygger helhetslösningar med smarta funktioner som transformerar företag och förbättrar användarupplevelsen.
Intelligent Transformation kommer att återuppfinna och omstrukturera hela system för produktion, ledning och styrning på en global nivå. Detta drivs av ny teknik såsom artificiell intelligens (AI), förstärkt verklighet (AR), sakernas internet (IoT), blockchain och 5G-uppkoppling. Lenovo utmärker sig inom dessa områden med en grund i molnbaserade tjänster som distribueras via infrastruktur, såsom nätverk och levereras i olika typer av enheter.
Dagens lanseringar syftar till att möta efterfrågan på nya enheter och datorer som lever upp till kundernas och konsumenters krav på att kunna dra nytta utav den fulla potentialen av data, molntjänster och maskininlärning.
Vi slutade denna Transform 2.0 med tre briefing sessions med Rod Lappin Worldwide Sales Manager, David Rabin Commercial Segment Marketing Manager, han gav oss hur framtidens arbetsplats ser ut och avslutningsvis fick vi höra Peter Hortsius CTO och Chief of Strategy hur innovation, transformation strategin påverkar oss.