Nu lanseras Adobe Sign för små företag

Adobe lanserar nu en version av Adobe Sign som riktar sig till små företag. Samtidigt blir det gratis för privatpersoner att skicka två dokument i månaden för e-signatur genom Acrobat Reader.

Ashley Still, chef för Adobe Document Cloud

En ny undersökning från Adobe bland 500 små amerikanska företag visar att pappersarbete ses som det största hindret för ökad produktivitet. Trots detta uppger 75 procent av företagen att de fortfarande skriver under dokument med penna och papper.

Nu lanseras en version av Adobe Sign som riktar sig specifikt till små företag. Tillsammans med Adobes andra verktyg för dokumenthantering, som Adobe Scan och Adobe Acrobat, ska den nya versionen göra det enklare att digitalisera signaturer och i förlängningen hela verksamheten.

Samtidigt integreras Adobe Sign i Acrobat Reader för privatpersoner på både PC och Mac. Från och med nu kommer hundratals miljoner Acrobat Reader-användare gratis kunna skicka två dokument för e-signering.

– Många små företag använder sig redan av produkter som Adobe Scan och Adobe Acrobat. Med Adobe Sign för små företag kan de nu ta steget fullt ut och digitalisera verksamhetens hela dokumenthantering, säger Ashley Still, chef för Adobe Document Cloud.

Det här är Adobe Sign för små företag

  • Kundanmälan direkt på din hemsida: PDF-formulär används i dag i allt från registrering av kunders kontaktinformation till insamling av underskrifter på service-avtal. Att kräva att kunderna ska ladda ner, skriva ut och signera dokument för hand, för att sedan scanna in och mejla tillbaka dem, innebär en osmidig kundupplevelse. Med Adobe Sign kan alla existerande PDF-formulär automatiskt konverteras till ett webbformulär, vilket ger kunderna en modern och digital interaktion med företaget.
  • Låt kunderna enklare skriva under och betala för tjänster: För varje steg i en köpprocess riskerar företag att kunden avbryter sitt köp. Adobe Signs integration med Braintree från PayPal gör det nu enkelt för små företag att tillhandahålla en smidig köpresa i samband med att kunderna fyller i och skriver under formulär.
  • ”Bulk” skickar ett formulär till hundratals mottagare på en och samma gång: Små företag har ofta användning av att skicka exempelvis ett standardavtal för signatur hos flera olika mottagare. Att skicka formuläret till var och en av mottagarna och följa upp kring vem som faktiskt återkommit är en tidskrävande process. Med Adobe Sign är det möjligt att med ett enkelt klick samla underskrifter från hundratals mottagare och registrera vem som svarat.