Ny studie från Verizon visar att produktivitet ökar med färre och effektivare möten
Hem NYHETERUNDERSÖKNINGAR Ny studie visar att produktivitet ökar med färre och effektivare möten

Ny studie visar att produktivitet ökar med färre och effektivare möten

Publicerat av: Redaktionen

Att företag har tänkt om kring sina verksamheter, arbetssätt och nästintill alla aspekter av sin företagsdrift på grund av pandemin är inte något nytt.

Vad som är anmärkningsvärt är att se hur företag drar nytta av lärdomar för att förnya och stärka sina verksamheter för att leva upp till sina kunders och anställdas krav.

I en ny vitbok som publicerades i veckan med Boston Consulting Group, beskriver Verizon Business CEO, Tami Erwin, och Verizon Business Chief Revenue Officer, Sampath Sowmyanarayan, hur något så enkelt som att förändra hur möten genomförs i hög grad kan påverka produktiviteten, samtidigt som den ger insikter, tips och råd om de bästa metoderna baserat på ett omfattande internt experiment.

”Varje ledare idag behöver omvärdera vägen framåt för sina företag i en hybrid värld. Verizon Business och BCG samarbetade för att dela konkreta lärdomar som möjliggör bättre flexibilitet, uppkoppling och samarbete,” säger Tami Erwin, CEO för Verizon Business. ”I grunden vet vi att det krävs rätt teknisk infrastruktur, säkerhet och lösningar, tillsammans med adekvat utbildning och resurser, för att säkerställa att företag effektivt kan navigera sig fram till nya arbetssätt.”

 För många organisationer blev den snabba övergången mot en distans– eller distribuerad arbetsmodell en initial chock för systemet, men den kan nu i stället ses som en möjlighet att forma hur anställda anammar och anpassar sig till nya samarbetsverktyg och processer. För att få ett meningsfullt inflytande är det inte de övergripande förändringarna som gör skillnad, utan snarare de mindre, enkla åtgärderna, som t ex:

  • Ny studie från Verizon visar att produktivitet ökar med färre och effektivare mötenAnta enkla, effektiva metoder för att förbättra mötena:
    • Schemalägg 25- eller 50-minutersmöten med 5–10 minuters fördröjd starttid
    • Ange tydligt mötets syfte och agenda i mötesinbjudan
    • Omvärdera behovet av regelbundna återkommande möten
  • Identifiera och utmana behovet av möten som kan ersättas av asynkrona arbetssätt, som via e-post, chatt, delade dokument eller offline-granskningar.

 Under en månads tid analyserade Verizon Business mötesvanorna för en arbetsgrupp på cirka 150 anställda, där de spårade hur olika mötesförändringar genererade framgång. De experimentella metoderna utarbetades i samarbete med arbetsgruppen och gav insikt om vikten av att designa nya sätt inifrån och inte bara påtvinga dem utifrån. Under hela månaden skickades dagliga och veckovisa undersökningar till deltagarna för kontinuerlig återkoppling, vilket möjliggjorde utvecklingen av processer och metoder i realtid. Resultaten var överväldigande positiva och belyser vilken stor påverkan även små förändringar kan ha:

  • 90 procent av deltagarna sa att de nya sätten att hantera möten bidrog till att förbättra den övergripande möteseffektiviteten
  • 83 procent sa att de känner sig mer bekväma med att arbeta mer asynkront, såsom via e-post, samarbetsverktyg och delade dokument
  • 78 procent anser sig slösa mindre tid på att sitta i möten som inte kräver deras fysiska närvaro

En process i fyra steg för att identifiera, implementera och stödja enkla åtgärder för att förändra hur arbetet utförs ser ut så här:

  1. Walk the talk: Garantera stöd från en respekterad ledare redan från början.
  2. Utforma inifrån: Förstå var smärtpunkterna finns och kom fram till de bästa genomförandesätten inom de arbetsgrupper som du riktar in dig på att förändra. Gör det till deras egen idé.
  3. Gör det enkelt: Skapa och återskapa stödjande verktyg för att driva implementering och mäta framgång. Se till att du har rätt teknik och lösningsinfrastruktur på plats för att genomföra effektiva hybrida kommunikationsplaner.
  4. Upprepa över tid: Skapa regelbundna och frekventa återkopplingsprocesser för att stödja den fortsatta anpassningen av nya möteslägen och hjälpande verktyg.

Nästa steg är att skala. Som nämndes ovan i steg 3, så kan en enkel och smidig process skapa förutsättningar för en bred expansion över hela organisationen.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00