Snowflake bjuder på data till frukost

Årets frukostevent “Data for Breakfast” kommer till Sverige 3-4 april

Snowflake Computing, den enda data warehouse-lösningen byggd för molnet, meddelar att 2019 års frukostevent Data for Breakfast kommer till Stockholm 3 april och Göteborg 4 april. Deltagarna kan se fram emot att höra ledande branschaktörer, erfarna analytiker och teknologiexperter berätta om hur organisationens data och analysprocesser kan optimeras för att få djupare inblick hur man bäst jobbar datadrivet.

Idag kämpar många organisationer med att kunna dra nytta av de databaserade insikter som finns inom verksamheten. Under varje frukosteventen, vilka är en del av en europeisk satsning, får deltagarna att få lära sig hur man kan överbrygga de hinder som finns för att kunna jobba datarivet fullt ut.

Genom partner- och kundpresentationer kommer deltagarna även att lära sig hur datadrivna insikter kan bli tillgängliga för alla med hjälp av molninbyggd teknologi, samt hur de kan skala och analysera data via Snowflake.

– Verksamheter måste bli duktiga på att jobba datadrivet för att skapa de konkurrensfördelar som finns inom räckhåll via den senaste teknologin, säger Denise Persson, Chief Marketing Officer på Snowflake. Data for Breakfast-eventen kommer att ge besökare en avgörande förståelse för varför äldre molnlösningar som inte byggts för molnet från början inte klarar av att möta marknadens behov. Deltagarna kommer dessutom att få lära sig hur funktionerna i en helt molnbyggd arkitektur kan innebära stora fördelar för deras organisationers framtid.

För mer information om Snowflakes Data for Breakfast, och för att registrera dig, vänligen klicka här.