Xerox lanserar molntjänst – Web Capture Service

Xerox lanserar molntjänst som automatiserar inskanningsprocesser

Xerox lanserar en rad nya digitala verktyg för att koppla samman pappersprocesser med digital arbetsflöden i appar och molntjänster. Bland dessa verktyg märks Web Capture Service som har tagits fram för att automatisera inskanningsprocessen av exempelvis inköpsorder, fakturor, kvitton och arbetsansökningar.IT-Kanalen.se

Xerox Web Capture kommer endast att säljas genom Xerox kanalpartners. Tjänsten kan användas med alla scanners oberoende av leverantör och fungerar med vanliga webbapplikationer, så som Microsoft Office 365, QuickBooks, Salesforce, SAP, Concur och många fler.

– Web Capture Service ger våra kanalpartners möjlighet att erbjuda både små och medelstora företag en tjänst som låter dem börja automatisera sina affärsprocesser. Det finns ingen annan tjänst som är lika enkel och effektiv på marknaden i dag, säger Bengt Ceder, kanalchef på Xerox.

Web Capture är en av många nya lösningar, framtagna speciellt för att hjälpa kanalpartners hitta intäktsmöjligheter utöver hårdvara och förbrukningsvaror.

Xerox lanserar även:

  • Nya Productivity Packs för ConnectKey. En ny serie appar som har tagits fram för att förenkla vanliga processer inom utbildning, sjukvård, finans och allmänna kontorsmiljöer. Apparna tar bort manuella arbetsmoment genom att konvertera pappersbaserade processer till automatiserade digitala arbetsflöden vilket sparar tid och eliminerar risker för fel.
  • Xerox har även uppdaterat företagets Partner Solutions Playbook 2.0 med 18 nya branschapplikationer, användarcase och säljstrategier. Playbooken är ett interaktivt bibliotek som hjälper partners att sälja arbetsflödeslösningar, samarbeta och dela idéer med andra partners samt skräddarsy appar.